05.02.2016, 08:43

Як відкрити інтернет-магазин та створити бізнес із нуля?

Купівля в Інтернеті сьогодні здобуває усе більше прихильників як з боку споживачів, так і з боку підприємців. Якщо раніше власна справа у Мережі викликала багато запитань та остраху, то зараз велика кількість бізнесменів хоче вести своє починання онлайн.

Крім того, сьогодні існує немало агентств, які допомогають відкрити та розвивати інтернет-магазин, незалежно від належності до ніші та сегмента ринку. Однак за всіх цих умов далеко не всі підприємці правильно відкривають інтернет-магазин чи забезпечують якісні умови для його просування надалі. Які ж існують головні моменти у відкритті інтернет-магазину? Що рекомендують спеціалісти для новачків, які хочуть створити в Мережі свій бізнес з нуля? На ці питання і покликана відповісти ця стаття. Чи запитайте експертів агентства Lemarbet, які ціни на створення інтернет-магазину і що потрібно для цього.<

Часто задавані питання, або головні моменти при створенні інтернет-магазину

Перш ніж розпочати давати відповіді на найбільш животрепетні питання, доцільно згадати про те, що відкриття інтернет-магазину коштуватиме набагато дешевше, ніж організація стаціонарної точки. Пояснити це явище можна дуже просто: власники бізнесу в Мережі не повинні виділяти гроші на оренду приміщення, на комунальні витрати (що особливо актуально сьогодні, у часи високих тарифів), на зарплатню численним співробітникам, а також на ряд податків. І в той же час зовсім не можна сказати, що відкриття та розвиток інтернет-магазину взагалі нічого не коштуватимуть його організатору. Які ж статті витрат доводиться покривати власнику своєї справи в Інтернеті? Чи суттєво вони відрізняються від таких же для стаціонарного магазину? Це одні з найголовніших питань, які виникають перед відкриттям інтернет-магазину. Їхній перелік ми і розглянемо детально надалі:

  • Як правильно вибрати нішу? Неправильна відповідь на це запитання може реально призвести до банкротства власника інтернет-магазину, наскільки б оптимізованим не був його дизайн і скільки б коштів не було вкладено в SEO-оптимізацію. Шукайте сегмент, у якому буде попит на представлені вами товари. Також не забувайте і про конкурентів - їх має бути не так багато, всього лише 3-4, щоб не було настільки складно виходити на нуль та реалізувати власну продукцію. Як кажуть експерти, при правильному виборі ніші вкладені інвестиції почнуть окуповуватися приблизно через 1-2 років після створення інтернет-магазину.

  • Як правильно розрахувати витрати на відкриття інтернет-магазину? Звичайно, тут не буде єдино правильної відповіді на це питання, адже усе залежить від специфіки ніші, попиту покупців та від конкуренції. Експерти ж радять вести конкретні підрахунки між спеціалістами - консультантом, менеджером та керівником. При цьому вони акцентують увагу на тому, що зменшити витрати можна на оптовій купівлі та на прямій взаємодії з постачальником, без передоплати. Доцільно враховувати і те, що кошти на інтернет-маркетинг - це той вклад, який потрібно виділяти щомісячно. Без реклами в Інтернеті будь-який проект може пройти короткий шлях від відкриття до закриття дуже швидко. За словами експертів, в середньому потрібно виділяти приблизно 2 тис. у. о. на місяць, щоб забезпечити нормальне функціонування інтернет-магазину в Мережі. Точніші цифри доцільно прораховувати разом із маркетологами.

  • Які юридичні моменти потрібно врахувати при створенні інтернет-магазину? Створення власної справи в Мережі не потребує жодних додаткових спеціальних ліцензій. Підприємцям, які відкривають інтернет-магазин, за словами експертів, доцільно пройти реєстрацію фізичної особи-підприємця. Один із плюсів такого вибору - можливість самостійно вести бухгалтерську діяльність. При цьому новий Податковий кодекс передбачає ряд нюансів для підприємців 3 групи платників, зокрема тепер:

    • зменшується річний об’єм доходу з 20 млн до 5 млн грн;

    • збільшується ставка для платників - з 2 до 3% (для платників ПДВ) і з 4 до 5% (для неплатників ПДВ);

    • відміняється сплата авансових внесків на прибуток.

 

  • Який краще вибрати дизайн для інтернет-магазину? Сьогоднішні функціональні можливості дозволяють вибрати масу варіантів для оформлення інтернет-магазину, але далеко не всі з них працюватимуть на вас. Так, спеціалісти нашого агентства свого часу приділили увагу таким питанням дизайну, як:

    • Дизайн, який не буде продавати.

    • Адаптивний дизайн інтернет-магазину.

    • Значення кольору в дизайні інтернет-магазину.

    • Та інші, ознайомитися з якими ми радимо на нашому блозі.

Найкраще -  делегувати це завдання спеціалістам, які зможуть зробити найоптимальнішою навігацію на сайті, забезпечать його правильне функціонування і в версії для ПК, і в версії для смартфонів, а також будуть стежити за правильним відображенням усіх необхідних складових. При цьому пам’ятайте, що раціонально додати до усіх карток товару якісні зображення, щоб відвідувач мав можливість розглянути детально продукцію зі всіх ракурсів та переконався, що серед вашого асортименту є саме те, що йому потрібно.

  • Де знайти постачальника? Після того як ви визначили найбільш зручну та перспективну для своєї майбутньої діяльності нішу, доцільно розпочати пошуки постачальника товарів. А придивлятися до них потрібно, спостерігаючи за діяльністю конкурентів. Так ви можете визначити найоптимальніший для себе варіант, маючи на оці перед собою його дії “в ділі”. Зверніть увагу на тих, хто поставляє добрі для вас за якістю та вартістю товари. При цьому обов’язково потрібно поцікавитися у нього:

    • про умови реалізації товарів - оптом чи вроздріб;

    • про надання знижок на продукцію.

Як правило, професійні відносини між постачальником та реалізатором проходять за такою схемою: товар вам надається за оптовою вартістю, а ви його реалізуєте уже за роздрібною. При цьому можна робити невелику націнку зі свого боку. Часто в умовах тривалої співпраці постачальники надають своїм клієнтам зручні знижки, що здатне призвести до збільшення прибутку.

  • Де ж організувати робоче місце? На етапі створення та ровитку найоптимальнішим варіантом виглядає офіс вдома. По-перше, це тоді, коли вклади ще не почали окуповуватися, а по-друге, початковий штат робітників насправді не дуже великий. Між ними все ж потрібно розподілити такі обов’язки:

    • спілкування телефоном із клієнтами;

    • просування інтернет-магазину в соціальних мережах;

    • забезпечення інформаційних оновлень на сайті та якісних фотографій продукції;

    • відправлення та зберігання товару.

На етапах створення і розвитку інтернет-магазину експерти радять дотримуватися такого алгоритму взаємодії з клієнтом: тільки після отримання визначеної кількості уже оплачених замовлень купувати товар у постачальника. Його можна здійснювати декілька разів на 30 днів. А купувати невеликі партії, які потрібно зберігати на складі, доцільно уже після того, як бізнес значно набрав обертів. Необхідно згадати, що вартість оренди невеликого приміщення в обласних центрах України раніше коливалася від 100 грн за квадратний метр на місяць.

  • Що таке SEO? Чи є сенс у пошуковій оптимізації? Є, і цей фактор потрібно обов’язково враховувати при формуванні бюджету. Кошти на пошукову оптимізацію необхідно виділяти хоча б тому, що ефект від вибраної маркетингової стратегії досить відчутний, а комплекс запланованих дій допоможе вашому сайту посісти високе місце в списках видачі пошукових систем. Вибрана згідно з тематикою вашого інтернет-магазину стратегія передбачає аналіз багатьох факторів, зокрема навігації та контенту. Унікальні оптимізовані матеріали можуть серйозно посприяти суттєвому просуванню сайта, проте головне тут те, що здобутий успіх обов’язково потрібно закріпляти, інакше досягнення швидко може зійти нанівець. Пам’ятайте, що SEO-оптимізація - не та панацея, яка принесе результат прямо тут і прямо зараз. Грамотно продумана кампанія, генерування унікального контенту і правильне просування через 6 місяців здатні суттєво підняти і продажі, і рейтинг вашого інтернет-магазину як для покупців, так і для пошукових систем.

  • Наскільки важливий хостинг при відкритті інтернет-магазину? Це не той випадок, коли доцільно покладатися на власні зусилля та знання, якщо ви - не IT-експерт. Тут потрібно здійснити вибір разом зі спеціалістом, який здатен зробити грамотний вибір. Експерти радять зважати при виборі хостингу на відгуки, а також на ряд інших факторів.

  • Так на який капітал мені потрібно розраховувати при створенні інтернет-магазину? Звичайно, універсальної формули для абсолютно усіх інтернет-магазинів не існує, але приблизні витрати для перших півроку із залученням SEO-спеціалістів складають 40-50 тис. грн.

Отже, неможливо не констатувати, що е-торгівля у світі стрімко розвивається незалежно від економічної ситуації в країні та в світі. Цей процес прибутковий, і з залученням спеціалістів та правильною розстановкою акцентів він здатен принести великий успіх власнику, який наважився свого часу відкрити власний бізнес із нуля. Досконально вивчайте свою нішу, конкурентів, постачальників, не соромтеся звертатися за допомогою до спеціалістів, розвивайтеся, відчувайте свого клієнта - і ви не пошкодуєте, що одного разу захотіли відкрити власний інтернет-магазин.

І наостанок ми залишили ряд найголовніших, на нашу думку, факторів у діяльності інтернет-магазину. Звичайно, вони не враховують особливості кожної конкретної ніші, але в цілому можуть стати паличкою-рятівницею від помилок, яких найчастіше припускаються підприємці при відкритті інтернет-магазину:

  • Бізнес-план. Без нього створювати інтернет-магазин - те ж, що відправлятися до невідомої країни без карти. Плануйте, вивчайте, прогнозуйте можливі ризики - як маркетингові, так і фінансові - щоб вам було простіше уже безпосередньо в процесі роботи.

  • Функціонал і можливості. Не ставте собі за мету забезпечити інтернет-магазин усіма нововведеннями, більшу частину з яких, може, і зовсім не помітять потенційні клієнти до моменту появи сайта в пошуковій видачі. Доки ви займаєтеся встановленням широкого асортименту функціоналу, конкурент розвивається і охоплює великий процент ніші. Зробіть правильний вибір - використовуйте найнеобхідніші можливості, а потрібні акценти будуть розставлені уже пізніше, у продажах та в функціонуванні.

  • Ніша. Її потрібно шукати та досконально вибирати. Не орієнтуйтеся на сегменти, у яких уже надто багато гравців, адже завжди можна знайти продукцію, у якої попит досить суттєвий у покупців.

  • Юзабіліті. Цей показник ледве не визначний, коли йдеться про сайт. Зручна і лаконічна навігація, уся необхідна інформація, достатня кількість чітких та якісних фото, комфортна система пошуку - це далеко не усі складові юзабіліті, яка може серйозно сприяти підвищенню конверсії.

  • Персонал. Ретельно стежте за підбором спеціалістів, адже ці люди не тільки повинні розумітися на наданих інтернет-магазином товарах та послугах, але й грамотно втілювати відведені для них функції. Сервіс - один із тих показників, якій може допомогти вам виділитися серед конкурентів та завоювати повагу у клієнтів. До речі, доцільно зробити акцент і на правильному виборі способів доставки. Чим більше можливостей ви надаєте своєму клієнту, тим комфортніше буде йому купувати у вашому інтернет-магазині. Хтось надає перевагу пошті, хтось - кур’єрській службі, при цьому потрібно максимально задовольняти потреби споживача. Адже хіба покупець не стане шукати альтернативний сайт, якщо на вашому немає зручного для нього способу доставки?

  • Підтримка користувачів. Хто, якщо не ви, можете допомогти своєму покупцю у вирішенні проблеми? Не залишайте користувача сам на сам із його труднощами, покажіть і свою експертність, і прагнення забезпечити комфортне проведення часу і процес купівлі в інтернет-магазині.

  • Реклама. Обов’язково делегуйте цю задачу спеціалістам, адже уже давно доведено на практиці, що і ремаркетинг, і дії за стратегією SEO-оптимізації здатні суттєво підняти рейтинг інтернет-магазину, рівень його продажів, а також підвищити довіру у його аудиторії.

  • Соціальні мережі. Цей спосіб просування підходить далеко не для кожної тематики, тому краще порадитися зі спеціалістом, який вкаже на доцільність такої стратегії Як показує практика, найбільш ефективні вони для магазинів, що займаються продажем одягу, взуття та косметики.

Отже, сьогодні існує маса рекомендацій для тих, хто не знає як створити інтернет-магазин самому з нуля. На жаль, доки не винайшли формулу (чи суміш засобів), яка була б дієвою для абсолютно всіх сайтів. Але при цьому пам’ятайте, що експертність, бажання експериментувати, небайдужість до власної справи і турбота про клієнта повністю універсальні для усіх ніш та усіх сегментів як оффлайн, так і онлайн-діяльності.

 

Теги новостей: 
Рубрика - Правозащитник: