10.10.2018, 12:15

Освітня реформа 2018: міфи та реальність

Ольга Станишевская | Все новости автора

facebook google+ tweeter live rss

Освітня реформа в Україні вважається чи не найбільш важливим кроком влади впродовж останніх років. Проект довгостроковий, а наслідки можна буде відчути лише за десятиліття. Напевно, саме тому, дехто малює реформу як дещо лячне та спрямоване на знищення самої системи освіти. Шкода, що й дехто з політиків, перекручуючи факти, використовує реформу задля підняття власного передвиборчого рейтингу.

  • Колишній міністр освіти України Станіслав Ніколаєнко стверджує, що передбачене реформою укрупнення сільських шкіл проводиться задля знищення сіл.

Насправді ж, воно спрямоване на підвищення якості освіти на селі, стан якої відбивають факти про викладання 1 вчителем 3 та більше предметів, відсутність гуртків та комп’ютерних класів з виходом в Інтернет. Об’єднані територіальні громади після реформи самостійно визначатимуть розмір фінансування опорних шкіл та їх філій.

  • Фракція БЮТ та її лідер Юлія Тимошенко критикують введення профільності у старшій школі, називаючи її занадто поспішною та такою, що зменшує обсяг вивчення предметів.

Профільне спрямування школи ні в якому разі не обмежує учня, а допомагає глибше зануритися у те, що найбільше цікавить: гуманітарій не застосовуватиме у житті математичні інтеграли.

  • Ще один міф, пов’язаний зі зменшенням кількості годин, взагалі скасовує у школі вивчення природничих спеціальностей.

Правда ж полягає в тому, що такі предмети як «Хімія», «Біологія» та «Фізика» інтегруються у скорочений курс природничих наук. Його учні вивчатимуть, якщо вони не мають наміру здобувати професії, пов’язані з даними науками.

  • Олег Ляшко вбачає проблему сучасної школи лише у низьких зарплатах педагогів та обіцяє вирішити її.

Хоча заробітна плата не є основною проблемою школи, але й вона вирішується завдяки новому закону. Мінімальну ставку збільшено, а більшість складових переглянуто. Збільшення розмірів зарплати відбуватиметься поступово, у майбутній бюджет закладено кошти на збільшення освітньої субвенції.

  • Політолог Михайло Павлів «прогнозує» звільнення третини вчителів.

Освітня реформа не передбачає жодних звільнень та розширює управлінську автономію директорів. Тепер питання звільнення та прийому на роботу вирішує адміністрація закладу. Сертифікація вчителя, передбачена реформою, теж не каральний, а заохочувальний захід. Вчитель добровільно її проходить, до того ж, така ініціатива приносить 20 % збільшення зарплати.

  • Народний депутат Олександр Вілкул трактує новий закон як заборону мов нацменшин та корінних народів.

Його опоненти ж стверджують, що частина предметів й надалі будуть викладатися цими мовами, а для їх вивчення будуть створені класи та групи. Та вивчатимуться вони поряд з українською - державною мовою.

  • Останній міф стосується заборони у школах батьківських комітетів, що позбавляє батьків права впливати на освітній процес.

Положення наразі нічого не забороняє: заклад створює та ліквідує комітети самостійно. А порядок створення органу буде деталізовано у новому законі.

Лише правдиві факти та свіжі новини освітньої галузі готують для вас журналісти порталу «Всеосвіта». Вони отримують інформацію з перевірених джерел та висвітлюють, виключно, реальний стан речей.

Теги новостей: 
Комментировать
Цитировать
facebook google+ tweeter live rss