05.01.2021, 22:57

Прийоми супермаркетів, які не помічають покупці: як нас змушують витрачати більше

Марина Началова | Все новости автора
супермаркет

Зайшов купити молока, а вийшов з повним пакетом продуктів - знайома ситуація? Мережі супермаркетів - це великий бізнес з колосальним оборотом, де все заточене на те, щоб споживачі купували якомога більше товарів.

Час Пік розповість про деякі хитрощі, за допомогою яких маркетологи змушують вас витрачати більше грошей в супермаркетах.

У цій статті ми не будемо торкатися випадків очевидного обману, коли на касі пробивають зайві товари або коли "забувають" поміняти цінники, так що ціна в чеку виявляється більшою, ніж в торговому залі. Є куди більш витончені способи виманити гроші з кишені покупця: ніякого шахрайства - чиста психологія.

Розташування товарів

Правильне розміщення товарів у магазині - це ціла наука. Ближче до входу зазвичай розташовуються відділи з корисними продуктами, такими як овочі та фрукти. Все тому, що, поклавши в кошик щось "корисне", покупець немов отримує дозвіл побалувати себе і чимось "шкідливим": чіпсами, снеками, тістечком і т.п.

Також недалеко від входу часто розміщується відділ з кімнатними квітами. Подивившись на красиві квітучі рослини, покупці налаштовуються на позитивний лад, а в такому стані більш вірогідні імпульсивні покупки.

Групи товарів першої необхідності, як правило, розміщують у різних частинах магазину. Щоб купити все необхідне, покупець обійде весь торговий зал, при цьому розглядаючи ті товари, які купувати не планував, і, можливо таки купить щось із них.

Розташування товарів на полицях також важливе. Найдешевші товари тієї чи іншої групи зазвичай знаходяться на нижніх полицях - там, куди не кожен захоче нахилятися. Товари дорожче розміщуються на рівні очей і грудей - там, куди зазвичай падає погляд людини, навіть якщо вона не розглядає товари цілеспрямовано. Там же будуть розташовуватися яскраві й великі цінники, що сповіщають про вигідні акції.

Біля кас знаходяться невеликі стелажі з різними дрібницями. Стоячи в черзі, ви мимоволі будете їх розглядати і, можливо, все ж захочете взяти жуйку або батончик. В окремих магазинах трохи дрібних товарів викладені прямо під рукою у касира, який "нагадує" кожному покупцеві, чи не забув той купити серветки або ватяні палички.

Цінники

У маркетологів є правило "магічної дев'ятки". Адже ви напевно помічали, як багато чисел на цінниках закінчуються на 9. Ціна 49,99 грн виглядає більш привабливо, ніж 50 грн. Покупець у першу чергу звертає увагу на першу цифру в ціннику, і ціна "25,99" підсвідомо сприймається як "трохи більше 20". А ціни на копійку нижче нового десятка, наприклад 19,99 і зовсім сприймаються як супервигідна пропозиція.

На частину товарів виставляються ціни за 100 грамів замість 1 кілограма. Адже ціна в 6 грн виглядає куди привабливіше, ніж 60 грн.

Акції

Деякі акційні пропозиції бувають дійсно вигідними. Наприклад, продукти з терміном придатності, що спливає, можуть продаватися за півціни. Якщо ви впевнені, що встигнете з'їсти йогурт за 1-2 дні, можете сміливо його купити і заощадити гроші.

Широко поширені акції на кшталт "1+1=2", "10% безкоштовно" і т.п. Наскільки така пропозиція вигідна, можна дізнатися, лише порівнявши ціну акційного товару та неакційного, краще - в декількох торгових мережах. Далеко не кожен покупець буде цим себе обтяжувати, купуючи таку дрібницю, як шампунь. Тому, якщо до шампуню пропонують взяти пляшечку бальзаму з 50-відсотковою знижкою, більшість скористається такою пропозицією без довгих роздумів.

Програми лояльності

Бонусні карти існують в першу чергу для того, щоб прив'язати клієнта до певного супермаркету. Навіщо йти в інший магазин, якщо в цьому на карту "капають бонуси"? Найчастіше знижки за бонусною програмою виходять невеликі, зате покупці частіше ходять в супермаркет і купують певні групи товарів, щоб отримати більше бонусів.

Як правило, магазини відстежують історію покупок учасників бонусних програм і певним чином можуть впливати на їхню подальшу поведінку. Якщо ви щотижня купували курятину, то в кінці місяця вам може прийти лист з акційною пропозицією купити стегенця зі знижкою 15% (з припискою дрібним шрифтом - "при покупці на суму від 250 гривень"). Певна частина людей скористаються пропозицією і куплять більше товару, ніж планували.

Якщо описані прийоми супермаркетів не діють на вас - це не означає, що вони не працюють взагалі, інакше б до них не вдавалися тисячі магазинів у різних країнах. Головне, вирушаючи за покупками, чітко планувати свої витрати, складати список необхідного і не відключати голову.

Читайте ще: Де не можна зберігати гроші: найбільш несприятливі місця в квартирі

Читайте последние новости Украины и мира в своем смартфоне в приложении Час Пик