Чим відрізняється спрощена закупівля та Прозорро Маркет
Публічні закупівлі за бюджетний кошт – тема вигідна, але має багато законодавчих обмежень та вимог. Приватним підприємцям та керівникам малого бізнесу цікаво, як проходить спрощена закупівля. Тут про спрощені закупівлі розповідає електронний майданчик Zakupki.ua. Чим від них відрізняється Прозоро Маркет?
На яку максимальну суму можна продати за процедурою спрощеної закупівлі
У ст.3 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлені фінансові обмеження: допорогові до 50 тис грн.; спрощені від 50001 грн до 200 тисяч гривень та роботи до 1,5 млн грн. У замовників-монополістів енергетично-транспортного сектору поріг вищий: до 1 млн товари й послуги; до 5 млн роботи. Створені дві платформи допорогових та спрощених закупівель за бюджетні кошти:
- Прозорро із стандартною схемою;
- е-каталог Прозорро Маркет.
Реєстрація замовників та постачальників
Незалежно від платформи всім сторонам процесу публічних закупівель потрібно відкрити персональний кабінет на одному з електронних майданчиків, що акредитовані Прозорро. Тут на сайті Zakupki.ua процедура реєстрації займає декілька хвилин. За кожним клієнтом майданчик закріплює персонального менеджера, який допомагає учаснику виконувати вимоги законодавства і успішно торгувати з державними та комунальними підприємствами.
Власний аккаунт на Zakupki.ua дозволяє постачальнику:
- швидко знаходити тендери за обраними категоріями;
- зберігати потрібні документи;
- сформувати пропозиції та кваліфікаційні пакети;
- виставляти товари на продаж;
- уточнювати умови тендерів;
- оскаржувати результати;
- підписувати договори з замовниками.
Допорогові та спрощені закупівлі за стандартною схемою
Законодавство передбачає обов’язок замовника оприлюднити річний план закупівель. Всі заплановані тендери замовник через персональний кабінет вносить в єдиний реєстр. Інформація щодо планів доступна цілодобово, постачальники мають можливість ознайомитись із запланованими обсягами закупівель державних установ.
Аналітичні дані електронного майданчика допомагають клієнтам оперативно вивчити попит, динаміку цін, активність конкурентів. На підставі корисної інформації компанії вносять корективи у власні плани виробництва чи продаж.
Важливо! Призначте декількох осіб, що уповноважені контролювати участь у держзакупівлях. Постачальнику потрібно миттєво реагувати та приймати рішення: спрощена процедура у системі Прозоро триває лише 7-10 діб.
Основні етапи тендеру за спрощеною процедурою у системі Прозорро
- Замовник оприлюднює оголошення про закупівлю. В оголошенні зазначається очікувана вартість, предмет закупівлі, характеристики, проект договору купівлі-продажу.
- Електронний майданчик автоматично надсилає повідомлення про новий тендер клієнту-постачальнику - якщо у нього в налаштуваннях аккаунту зазначений цей напрямок (харчі, обладнання, паливо, текстиль, меблі тощо).
- 1-3 дні замовник надає для уточнення умов поставки та характеристик товару/послуги/робіт.
- 1-2 дні триває поданні пропозицій учасниками: комерційна частина та документи, що підтверджують кваліфікацію згідно оголошенню. Після закінчення цього етапу виправлення помилок чи заміна документів неможлива.
- Подана лише одна пропозиція – система автоматично переводить тендер в етап кваліфікації.
- Подано дві та більше пропозиції: система призначає день та час аукціону. Під час аукціону на зниження ціни у кожному з трьох раундів право останнього кроку має учасник з найнижчою пропозицією попереднього раунду. Ціна перемоги інколи визначається 1 копійкою.
- 1-2 дні триває кваліфікація переможця. Якщо компанія, що перемогла на аукціоні, не відповідає кваліфікаційним вимогам, замовник розглядає наступну цінову пропозицію. Про обрання переможця замовник повідомляє в електронній системі.
- 2 дні надано на оскарження рішення замовника щодо дискваліфікації.
- Переможець та замовник підписують договір.
Від звичайної процедури спрощена відрізняється короткими строками на подання пропозицій та кваліфікацію учасників. Звичайна триває декілька місяців, спрощена – кілька днів.
Zakupki.ua дозволяє клієнтам пройти весь процес закупівлі у тестовому режимі – від підготовки документації до участі в аукціоні та укладання договору. На сайті компанії є корисні поради та відео інструкції для замовників та постачальників.
Продаж товарів в електронному каталозі Прозорро Маркет
Нова електрона платформа дозволяє замовникам купувати потрібні товари за 2-5 днів за найвигіднішими умовами. Постачальники отримали зручний електронний магазин для своїх товарі та ефективну рекламу діяльності компанії.
Головні відмінності звичайної схеми та Маркету:
- етап кваліфікації проходить до отримання постачальником дозволу розміщувати товари в е-каталозі;
- замовник не кваліфікує учасників, він лише обирає потрібний товар та узгоджує із продавцем умови поставки та строки;
- постачальники мають можливість відстежувати ринкові ціни в режимі реального часу та швидко реагувати на динаміку цін;
- замовник на прозорих умовах отримує найвигіднішу пропозицію у найкоротший термін.
Кваліфікацію потенціальних постачальників проводять компанії, що мають статус ЦЗО (центральної закупівельної організації). Кваліфікація за певним напрямком оголошується у Прозоро Маркеті. ФОПи та юридичні особи протягом 3 років мають право подавати документи для отримання статусу продавця е-каталогу.
Що потрібно для підтвердження кваліфікації:
- аккаунт на електронному майданчику, що акредитований Прозоро Маркет;
- реєстраційні документи компанії та актуальні контакти;
- доказ досвіду за певним напрямком на вибір: 20 накладних / 5 договорів з Прозорро / 3 договори в рамках пілотного проекту.
Після кваліфікації постачальник має право розміщувати свій асортимент товарів із зазначенням цін та характеристик в електронному каталозі. Замовник обирає кулька постачальників, відправляє запит щодо умов поставки та оплати. С компанією, що запропонувала найкращі умови, одразу укладається договір.