01.12.2021, 00:22

Шкідливі поради: як «вбити» своє авто

Ольга Станішевська | Всі новини автора

Зимовий сезон вимагає особливої ​​уваги до автомобіля для безвідмовної роботи. На жаль, це розуміють далеко не всі водії та роблять дрібні помилки, які призводять до ламання або серйозного скорочення терміну служби основних деталей та вузлів машини, при тому, що влітку автомобіль таке ставлення до себе переносив легко. Нижче наведені поради в нинішніх погодних умовах є вкрай шкідливими — користуватися ними можна лише в тому випадку, якщо ви поставили собі завдання зламати машину в короткий термін.

ХОЛОДНИЙ ДВИГУН

Важливо приділити увагу їзді на холодному двигуні. Навантаження на непрогрітий двигун впливають не менш згубно, ніж навантаження на перегрітий. Адже двигун складається з маси деталей, які перебувають у постійному русі під час роботи, що призводить до виділення тепла. А за законами фізики, як відомо, у разі підвищення температури тіла розширюються. Деталей двигуна цей закон також стосується. Тому інженери завжди проєктують їх так, щоб оптимальні прорізи між ними досягалися за нормальної робочої температури. Коли двигун холодний, ці прорізи дуже великі, а при перегріві - навпаки.

З цієї причини, якщо морозного зимового ранку сісти в машину, включити запалення і відразу рвонути з місця в кар'єр, така поїздка може якийсь час проходити під акомпанемент невеликої ударної установки, що складається з кількох пар циліндрів і поршнів. Удари холодного поршня об поверхню циліндра призводять до зносу обох деталей набагато швидше, ніж звичайне тертя. Але, самі розумієте, це все вимагає або чималих грошей, або часу (а час теж гроші), так що забивати голову прогріванням двигуна, звичайно, ні до чого.

ДОРОЖНІ КАЛЮЖІ

Дуже ефективний метод перетворення нового двигуна в купу марного металу - гідроудар. Для його здійснення знадобиться глибока калюжа. Машину слід сильніше розігнати та в'їхати в калюжу на повній швидкості так, щоб вода потужним потоком ринула в підкапотний простір. Вода, як рідина практично не стискається, тоді як у циліндрах двигуна постійно з високою частотою відбуваються процеси стиснення паливної суміші. Невеликої кількості води, що потрапила в циліндр, більш ніж достатньо, щоб поршень, не дійшовши до верхньої мертвої точки, різко зупинився. Позаду поршень підбадьорює колінвал, спереду цьому руху пручається вода - для мотора мало приємного. Знайти калюжу взимку легко — це можна зробити під час відлиги, коли тане багато снігу, або її можна знайти на дорозі біля теплотраси чи бойлерної, де сніг навіть не замерзає.

СТАН КОЛІС

Хто вигадав стежити за шинами? Наприклад, за тиском у них. Ну і що з того, що від неправильного тиску в колесах збільшується витрата палива, вбивається ходова і погіршуються їздові якості? І те, що автомобіль з нестачею тиску в шинах – непередбачуваний під час руху, особливо на слизькій дорозі. Найкраще — якщо одне колесо напівспущене, наприклад, при нормальному тиску 1,8—2 атмосфери, до 1,3 атмосфери. Їзда на такому автомобілі – безкоштовний атракціон під назвою «утримай кермо». А якщо в цей момент ще й тримати однією рукою мобільний, а другою перемикати КПП – гострих відчуттів від цього додасться ще більше. А можливість вилетіти з дороги й врізатися, наприклад, у дерево наближається до 100%. Те саме може статися, якщо їздити взимку на високій швидкості з несправною ходовою, у тому числі й з невідрегульованим розвалом-сходженням.

ДОГЛЯД ЗА КУЗОВОМ

Хороші інструменти для знищення автомобіля – іржа з ​​корозією. Найкраще середовище для утворення корозії – бруд. Так що не забивайте собі голову такими дрібницями, як регулярне миття автомашини. Однак, просто не помивши авто, приходу корозії чекати надто довго. Для тих, хто має час на знищення машини — лише до весни, є більш ефективний спосіб. Якщо зверху на машину навалити снігу (сніг і сам нападає за один-два снігопади в потрібній кількості, досить просто його не зчищати), і так залишити до весни — під кучугурою утворюється чудове середовище для розмноження бактерій, завдяки життєдіяльності яких сніг підтаватиме, а вода, що утворилася від танення, швидко та ефективно забезпечить доставлення іржі.

ВИСОКА ШВИДКІСТЬ

Відмінний спосіб позбутися автомобіля - їздити взимку в режимі льотчика-випробувача. Різко стартуйте на світлофорі, гальмуйтеся з вереском перед наступним, входьте на швидкості в поворот — і ви обов'язково досягнете результату: або в'їдете в когось, або хтось в'їде у вас.

ПРАВИЛА ЗВЕРНЕННЯ З АВТО ВЗИМКУ

  1. ДВИГУН. Прогрівайтеся на холостих оборотах або на невеликій швидкості, не доводячи обороти двигуна вище 2 тис.
  2. РІДИНИ. Перевірте здатність антифризу та гальмівної рідини не замерзати за низьких температур – стару рідину потрібно замінити.
  3. КУЗІВ. Якщо авто зберігається на вулиці, завжди очищайте сніг із кузова, а також регулярно заїжджайте на мийку, щоб змити дорожню сіль.
  4. ШИНИ. Слідкуйте за тиском в колесах - це впливає на керованість автомобіля, відповідно, безпека.
  5. ЇЗДА. Не перевищуйте швидкість і намагайтеся об'їжджати потенційно небезпечні місця (там, де влітку були калюжі, можливі прориви асфальту).

За матеріалами «Сьогодні»