25.10.2022, 21:09

Нові риси в портреті українського покупця онлайн

За вісім місяців 2022 року купівельна поведінка українців зазнала певних змін. Переглянути свої звички, перепланувати сімейний бюджет та статті витрат людей змусила нова реальність, у якій ми опинилися після 24 лютого. Кризові явища в економіці пришвидшили інфляцію та зростання цін, а рівень доходів водночас суттєво знизився. Десятки тисяч людей втратили роботу і змушені жити на заощадження. Українці почали менше купувати в магазинах та рідше робити онлайн-замовлення. Відбулися зміни й у групі найбільш популярних товарів.

Маркетингова компанія CBR провела опитування та з'ясувала, що нового з'явилося в портреті клієнта інтернет-магазину та яких змін зазнали онлайн-закупи.

Тренд на економію

Інтенсивність інтернет-замовлень товарів упродовж нинішнього літа у порівнянні з минулорічним сезоном знизилася на 23%. Громадяни України почали більш виважено ставитися до покупок. Намітилася стійка тенденція на економію. Приблизно на чверть збільшився відсоток клієнтів, які шукали знижки на зразок промокода Яндекс Маркет https://market-promocode.ru/. В рази зменшилася кількість спонтанних замовлень. Їх навесні-влітку робили здебільшого жителі західних та центральних областей.

Українці в три рази частіше стали замовляти товари з доставкою. Основні причини зростання популярності такої послуги, як, скажімо, доставка з Яндекс Маркет https://market-promocode.ru/dostavka-yandeks-market.html — це швидкість та можливість отримати знижку за промокодом. Найчастіше замовляють доставку електроніки, одягу та взуття, товарів для дому й саду.

Зросла частка споживачів, які взагалі відмовилися від онлайн-покупок. Це в основному жителі Півдня України, жінки віком 46+, тимчасово безробітні та люди з низькими доходами. Причинами такого рішення учасники опитування назвали фінансові труднощі та відсутність потреби щось купувати.

Пріоритетна група товарів та середній чек

Упродовж червня-серпня покупців найчастіше цікавили такі категорії:

  • електроніка, зокрема телефони та аксесуари — близько 195 млн запитів;

  • будівельні матеріали та мийна побутова хімія — більш ніж 190 млн;

  • зоотовари — близько 150 млн;

  • косметика для догляду за шкірою та засоби гігієни — приблизно 121 млн.

Ці товари замовляли як кияни, так і жителі західних, центральних та північних областей.

Найдорожчі покупки були в категорії електроніки, середній чек у порівнянні з літом 2021 року виріс на 20% грн, в основному через зростання цін. Найбільше в червні-липні українці скоротили витрати на дитячі товари — середня сума чеку була на 61 грн меншою, ніж торік. Та в серпні, у зв'язку з підготовкою до школи, кількість замовлень у цій категорії зросла.

Рубрика - Правозащитник: