Топ-5 помилок, які допускають ІТ-компанії при впровадженні курсів англійської
У сучасних ІТ-компаніях рівень англійської – вже не конкурентна перевага, а базова необхідність. Але навіть усвідомивши важливість навчання співробітників, компанії часто стикаються з тим, що результати не виправдовують очікувань. Чому так відбувається? У цій статті ми з вами розглянемо найпоширеніші помилки, які заважають отримати максимум користі з корпоративних курсів англійської, і дамо пораду, як їх уникнути.
Професійні школи, як-от be-english.com.ua, розпочинають співпрацю саме з діагностики потреб і постановки завдань. Це дає змогу адаптувати курс під реальності вашої команди. Але перейдемо до помилок.
1. Немає чіткої мети навчання
Помилка №1 – відсутність конкретних цілей. «Підтягнути англійську» – це занадто розмито. Для одних співробітників важливо поліпшити розуміння технічної документації, для інших – прокачати навички переговорів із клієнтами. Без ясної мети неможливо вибудувати ефективну програму і заміряти прогрес. Основний курс допоможе вам і вашій команді покращити ваші скіли.
2. Відсутність діагностики рівня
Інша типова помилка – включення всіх співробітників в один загальний курс. При цьому в когось рівень Pre-Intermediate (початковий рівень), а хтось давно перейшов на Advanced (просунутий). У результаті – ні тим, ні іншим некомфортно: одним занадто важко, іншим нудно.
Правильний підхід – тестування рівня кожного учасника і формування однорідних груп. Тоді навчання стає ефективним, а залученість зростає.
3. Ігнорування професійної специфіки
Загальний курс може бути корисним, але він не вирішує вузькопрофільні завдання. ІТ-фахівцям важливо вміти писати e-mail, презентувати продукт, брати участь у daily meetings. Без цих навичок навіть хороший словниковий запас не дає впевненості.
Якщо співробітникам не вистачає саме прикладних знань, краще вибрати основний курс з упором на практику - від живих діалогів до цікавих ігор в ІТ-контексті.
4. Брак мотивації та підтримки
Коли курси організовані «для галочки», співробітники це відчувають. Якщо менеджмент сам не залучений, не цікавиться результатами, не створює умов для навчання, мотивація падає.
Рішення – інтегрувати англійську в корпоративну культуру: обговорювати прогрес на зустрічах, відзначати успіхи, виділяти час на заняття в робочому графіку
5. Відсутність контролю та зворотного зв'язку
Навчання – це процес. Якщо його не відстежувати, неможливо зрозуміти, що працює, а що – ні. Без контролю над відвідуваністю, активністю та прогресом результат стає випадковим.
Компанії, які впроваджують регулярні звіти й отримують зворотний зв'язок від викладачів і співробітників, бачать реальні поліпшення. Такий підхід дає зрозуміти: вкладення в навчання приносять користь бізнесу.
Можна підбити підсумки: навчання англійської в ІТ-сфері – це не просто додатковий бонус, а стратегічна інвестиція. Але вона спрацює, тільки якщо:
- підійти до процесу системно;
- урахувати реальні завданння команди.
Тож, якщо хочете уникнути типових помилок і отримати результат – краще довірити це професіоналам. У BEA вміють адаптувати навчання під цілі ІТ-бізнесу, а не просто «викладати за програмою».