20.05.2025, 16:35

Один кадр – і без машини? В Україні набули чинності нові правила техогляду авто

Віктор Білий | Всі новини автора

З 19 травня в Україні набули чинності оновлені правила проходження обов'язкового технічного огляду транспортних засобів.

Про це повідомляється в ]]>постанові]]> Кабміну №286 від 4 березня 2025 року, передає Час Пік.

Зміни стосуються не лише самої процедури перевірки, а й вартості послуг - водіям варто готуватися до жорсткого контролю та зростання тарифів.

Ключовим нововведенням стало обов'язкове відеозаписування всього процесу техогляду – від початку до кінця. Крім того, кожен транспортний засіб тепер має бути сфотографований з чотирьох сторін з увімкненими фарами, габаритами, протитуманками та аварійною сигналізацією.

Вимоги до якості знімків стали суворішими: авто має займати не менше 70% кадру, фото має бути чітким, без обробки, при достатньому освітленні. Дата зйомки повинна збігатися з датою техогляду та автоматично заноситься до єдиної електронної бази.

Додатково до фотографії одометра тепер фіксується тахограф, якщо він встановлений: потрібне фото активного екрана та таблички адаптації. Для навчальних автомобілів спрощено вимоги до відображення органів управління.

Особлива увага приділяється справності світлотехніки: фари, поворотники, стоп-сигнали та габарити повинні працювати бездоганно. Усі ці заходи спрямовані на виключення фальсифікацій та підвищення безпеки на дорогах.

З початку літа українським водіям доведеться розщедритися:

  • Легкові авто та вантажівки до 3,5 т - 1700 грн (раніше 1050 грн);
  • Великогабаритний транспорт та автобуси - 2300 грн (замість 1500 грн);
  • Причепи та мотоцикли - до 2300 грн залежно від категорії;
  • Позначка МСТО - 500 грн (було 300 грн).

Також зростуть тарифи на послуги, пов'язані з тахографами:

  • Перевірка та адаптація - 1600 грн (раніше 1200 грн),
  • Зчитування даних з карток - 150 грн (замість 100 грн),
  • Зчитування з тахографів - 300 грн (250 грн раніше).

У разі непроходження техогляду водія можуть чекати на серйозні наслідки:

  • Штрафи;
  • Заборона на експлуатацію транспортного засобу;
  • Втрата ліцензії на перевезення;
  • Заборона на виїзд за кордон.

Техогляд не потрібний для легкових авто, причепів та напівпричепів, що не використовуються в комерційній діяльності, а також нових авто до 2 років, залучених у перевезеннях.

Читайте останні новини України та світу у своєму смартфоні в додатку Час Пiк