В Україні банки почали працювати за новими правилами: що змінилося
В Україні з 27 квітня набули чинності додаткові вимоги Національного банку (НБУ) до банківських договорів щодо повного розкриття інформації про послуги, що надаються клієнтам.
Йдеться про вимоги до договорів про споживчий кредит, внесок (депозит), а також відкриття та ведення поточного рахунку. Відповідну постанову Нацбанк схвалив 26 січня, повідомляє Час Пік.
Зокрема, заборонено використовувати дрібний шрифт. Крім того, в договорах повинно бути чітко прописано всі дати: повернення вкладу, термін погашення кредиту тощо.
За новими правилами, банки повинні письмово повідомляти про автоматичне продовження договору, інформацію про всі додаткові послуги, умови зміни процентної ставки та інших платежів.
Також фінустанови більше не можуть вносити в договір пункти, що забороняють споживачеві подати на них скаргу до суду, або змінювати будь-які умови угоди без відома клієнта.
У Національному банку зазначили, що мета подібних змін - це забезпечити розкриття повної інформації про послуги, права та обов'язки банку та споживача. У НБУ впевнені, що це сприятиме розумінню споживачем умов фінпослуг та помірному рішенню про укладення договору.
"Нові вимоги не поширюються на публічну частину договорів приєднання про надання послуг (оферту). Вони поширюються на договори, які безпосередньо підписує споживач, зокрема і на індивідуальну частину договорів приєднання про надання послуг. Водночас публічна частина договору приєднання не може протирічити індивідуальній частині договору, до якої встановлено вимоги", - повідомили в прес-службі НБУ.
Читайте останні новини України та світу у своєму смартфоні в додатку Час Пiк. |