06.12.2023, 09:54

Норми та правила розміщення стелажів у магазині

Для правильної та безпечної організації простору, безпеки покупців необхідно правильно розставити стелажі та інше торгове обладнання. Існують певні норми та правила розміщення стелажів, яким мають відповідати всі магазини.

Джерело: art-trade.com.ua

Секрети зручного та безпечного розміщення стелажів

Грамотне розміщення торгового обладнання підвищує конкурентоспроможність магазину, сприяє збільшенню товарообігу, стимулює покупців до здійснення незапланованих покупок.

Основні правила розміщення обладнання в торговому залі:

  1. Мінімальна відстань між стелажами має бути не менше ніж 0,9-1 метр. Так відвідувачі та співробітники магазину зможуть безпечно переміщатися між стелажами.
  2. Максимальна відстань між стелажами має бути не більше трьох метрів. Покупці зможуть комфортно пересуватися магазином без тисняви ​​і великого скупчення людей.
  3. Відстань між проходами — 1,2-3 метри. Покупці та співробітники магазину зможуть безпечно переміщатися проходами навіть при великому напливі відвідувачів.

При розміщенні стелажів необхідно враховувати розміри товару, щоб коробки було зручно розміщувати, пересувати на полицях. Обов'язково потрібно враховувати правила пожежної безпеки, залишати евакуаційні проходи для швидкого пересування людей в екстрених ситуаціях.

Види та сфери використання торгових стелажів

Стелажі — найпростіший і найзручніший спосіб розміщення товарів у магазині. Розбірна конструкція складається із задньої стінки, опорних стійок, полиць, додаткових елементів. Устаткування відрізняється розмірами, призначенням, за потреби можна змінювати конфігурацію.

Джерело: art-trade.com.ua

Класифікація за принципом розміщення:

  1. Острівні. Стелажі, на яких товар можна викладати з різних боків. Встановлюють у центральній частині торгового залу великих та маленьких магазинів.
  2. Пристінні. Конструкції з глухою чи перфорованою стінкою встановлюють у торговому залі біля стін. Обладнання підходить для невеликих магазинів та супермаркетів, дозволяє економити корисну площу, викладати велику кількість товарів.
  3. Кутові. Компактні стелажі з гарною місткістю та демонстраційними можливостями. Використовують для доповнення пристінних конструкцій незамінні для невеликих магазинів.
  4.  Торцеві. Завершальний елемент стелажної системи частіше використовують у великих магазинах.

За матеріалом виготовлення — металеві, дерев'яні, пластикові, скляні. Стелажі бувають підлоговими та навісними, відкритими та закритими.

Вирізняють кілька основних видів торгових стелажів. Кондитерські стелажі з оригінальним дизайном, похилими полицями для зручного доступу до продукції, оснащені пластиковими боксами та дзеркалами. 

Хлібні —  виготовлені з дерева або обладнані дерев'яними кошиками, які можна встановлювати на висоту. Овочеві — стелажна конструкція з полицями, які мають два рівні нахилу. Це забезпечує зручний доступ до товару, запобігає псуванню продукції. Книжкові, для викладення легких текстильних виробів, для спиртних напоїв.

Правильне розміщення торговельного обладнання

Для максимально ефективного розміщення торговельного обладнання необхідно враховувати форму та розмір торгового залу, особливості розміщення стелажів у торгових точках різного типу, норми та правила, встановлені організаціями, що перевіряють.

 

Джерело: art-trade.com.ua

Для ефективного розміщення торговельного обладнання необхідно дотримуватися правила «золотого трикутника». У кожній з вершин трикутника є найбільш значущі зони — вхід до магазину, каса та ділянки з найбільш ходовими товарами.

Для дотримання прищеплення «золотого трикутника» необхідно:

  1.  На вході в магазин має унікальний товар, який виділяє торгову точку серед конкурентів, популярний серед покупців. У цій зоні ставлять стелаж чи холодильники із власною випічкою, фруктами, подарунковими наборами.
  2. Перші стелажі розташовують біля правої стіни. У покупця кошик ще порожній, він підсвідомо хоче його чимось заповнити. Тут ставлять стелажі із фруктами, сухофруктами, сезонними товарами.
  3. У вершинах трикутника розташовують товари, які приносять магазину максимальний прибуток. Проходячи до цих зон вздовж стелажів, відвідувачі купують незапланований товар. Поблизу вершин розташовують холодильники і вітрини з молочною продукцією, ковбасними виробами, товарами повсякденного попиту.
  4. У центральній частині ставлять острівні стелажі для привернення уваги покупців.
  5. Біля каси розміщують невеликі, невисокі стелажі, полиці з різними бюджетними товарами, які часто імпульсивно купують відвідувачі, особливо з дітьми.

При розміщенні обладнання в торговому залі не слід сильно захаращувати простір. Приблизно 60% площі потрібно виділити для зручного доступу покупців до вітрин, прилавків, стелажів.

Як правильно розставити стелажі у магазині?

Існує кілька схем розміщення стелажів у торговому залі:

  1. Граблі. Стелажі ставлять уздовж короткої стіни, лави проходять від кас через увесь зал. Довга стіна вільна, біля неї розташовано шафи, морозильні скрині, вітрини-холодильники.
  2. Сітка. Застосовують у великих магазинах. Стелажні конструкції розставляють уздовж довгої стіни, важливо чітко дотримуватися геометрії, щоб спрямовувати потік покупців у потрібному напрямку.
  3. Діагональ. Різновид схеми "сітка". Стелажі розставляють паралельно один одному під кутом до стіни. Таке розташування дещо зменшує кількість вільного простору, але виглядає оригінально.
  4. Петля. Схему застосовують у супермаркетах, великих магазинах одягу. За допомогою стелажів та інших меблів виділяють секції з товарами різних груп. Покупець у секції переміщається замкненою спіральною лінією.

Торгові стелажі використовують не тільки для зберігання та презентації товару, а й для створення цікавих дизайнерських рішень. Обладнання застосовують для виставок, інсталяцій, створення зон відпочинку чи перегородок.

FAQ

Скільки метрів має бути між стелажами у магазині?

Відстань між стелажами залежить від площі торгового залу. У магазинах, площа яких не перевищує 100 кв.м — 1,4 м. При площі 100-150 кв. м — 2 метри. У супермаркетах стелажі можна ставити на відстані 2,5 метра.

Яка має бути відстань між рядами у магазині?

Відстань між рядами в магазині залежить від типу, густини розміщення товару, потоку покупців. Відстань має бути достатньою для вільного переміщення покупців, комфортною для пересування відвідувачів із дитячими візками або на інвалідних візках. Згідно з ГОСТом, відстань між рядами зі стелажами у магазині має бути не менше 1,4 метра.

На якій відстані мають бути полиці у магазині?

Оптимальна відстань між полицями в магазині —  0,9-1,2 м. Цього достатньо для вільного пересування покупців, візуального підкреслення товару. За такої відстані полиці легко перебудовувати для оновлення асортименту.

Як правильно розставити стелажі на складі?

Стелажі на складі повинні знаходитися один від одного на відстані щонайменше 80 см. Ширина широкопрохідного коридору —  2,5-3,7 метра, вузькопрохідного — 1,5-1,9 м. Відстань від стін — 20-80 см, залежно від типу товару.

Рубрика - Правозащитник: