Ключові етапи впровадження CRM для підприємств середнього розміру
Налаштувати роботу підприємства середнього розміру — кропітка праця. Тому для полегшення цього процесу використовують CRM- або ERP-системи. Вони не тільки систематизують роботу команди, а й дають змогу покращити клієнтський сервіс та збільшити прибуток. Як обрати та впровадити CRM-систему, щоб нею дійсно користувалися? Команда CRM Solutions ділиться власним досвідом у цій статті.
Значення впровадження CRM для підприємства
CRM-системи — це програмне забезпечення, яке дає змогу компанії ефективно керувати взаємодією з клієнтами.
Зазвичай вони мають такі функції:
- збереження даних про всіх клієнтів, історію угод та комунікації;
- контроль ведення клієнтів воронкою продажів;
- прогнозування прибутку;
- аналітика результативності маркетингових кампаній.
Також вони можуть мати додаткові функції, наприклад:
- контроль наявності продукції на складі;
- управління проєктним середовищем та командою.
Та як обрати саме ту систему, яка відповідає потребам вашого бізнесу, і не витрачати бюджет на впровадження та обслуговування неактуального або дуже складного функціоналу? Розповідаємо далі!
1 етап. Стратегічний вибір CRM-системи
Існує понад 20 різних систем, які пропонують різний функціонал, інтеграції з іншими системами та тарифні плани. Тож обрати серед них одну — завдання не з легких. Адже вибір системи — це стратегічне рішення, яке впливає на всю роботу та велику кількість бізнес-процесів. Тому ми радимо звернутися до спеціалістів, які зекономлять ваш час та запропонують саме ті системи, які є найбільш доцільними для вашого бізнесу. Наприклад, вони потурбуються про те, щоб обрана CRM вирішувала питання не в моменті, а могла масштабуватися та підлаштовуватися під ваші процеси в майбутньому.
Аналіз бізнес-потреб
Перший крок до вибору CRM-системи — аналіз бізнес-процесів та визначення переліку завдань, які вона має вирішити.
Це може бути вдосконалення взаємодії з клієнтами, підвищення продуктивності команди, оптимізація маркетингових кампаній або налаштування детальної аналітики.
Розкажіть спеціалісту не тільки про наявні процеси, а й про стратегію розвитку вашого бізнесу. Це також дасть змогу зекономити ваш бюджет на останньому етапі впровадження.
Порівняння популярних платформ
Для того щоб зробити інформований вибір, слід ретельно порівняти різні CRM-платформи, звертаючи увагу на їхні переваги та недоліки. Здійснити це можна, провівши детальний огляд CRM-систем та беручи до уваги відгуки користувачів.
Для початку порівняємо переваги Odoo, Planfix, PipeDrive, та NetHunt Так Odoo має власний конструктор e-mail розсилок та інтеграцію з популярними платформами, наприклад, SendPulse, Mailchimp. У Planfix зручний та зрозумілий інтерфейс і проста міграція даних. PipeDrive пропонує понад 330 варіантів інтеграцій із рішеннями у сфері маркетингу, лідогенерації та логістики. А в NetHunt має можливість швидкого нааштування, яке займає до 1 дня.
2 етап. Планування впровадження
На попередніх етапах ми визначили бізнес-процеси, які мають бути оптимізовані завдяки впровадженню CRM-системи.
Наступний крок — планування робіт. Якщо ви замовляєте інтеграцію в спеціалістів, вони мають вам надати:
- технічне завдання для затвердження;
- терміни розробки та подальший план дій: налаштування, тестування, навчання команди;
- розрахунок робіт.
3 етап. Реалізація та конфігурація
Третій етап — це безпосередньо налаштування обраної системи. Сюди належать:
- налаштування вигляду карток;
- оптимізація рутинних завдань менеджерів для підвищення ефективності;
- підключення необхідних інтеграцій.
- налаштування воронки;
- інтеграції з месенджерами;
- інтеграції з обліковими системами чи налаштування облікових модулів;
- перенесення ваших процесів у систему і їх автоматизація;
- оптимізація процесів.
Після того як усі налаштування, зазначені в технічному завданні, виконано, необхідно провести тестування. Його мета — перевірити, чи спрацьовують усі інтеграції коректно та чи не ускладнюють вони процес роботи менеджерів.
4 етап. Навчання команди та підтримка
Команда CRM Solutions робить акцент на впровадженні таких систем, якими дійсно користується команда. Тому ми приділяємо час навчанню команди:
- записуємо гайди з поясненнями основних функцій;
- проводимо тестування, щоб перевірити засвоєння інформації;
- аналізуємо зворотний зв’язок від команди та покращуємо процес роботи в налаштованій системі.
Окрім того, важливо забезпечити коректне перенесення всіх даних у CRM-систему. Це дає змогу бізнесу після впровадження системи продовжити функціонування, а не починати збір та систематизацію даних із самого початку.
5 етап. Оптимізація та постійне вдосконалення
Із плином часу бізнес розвивається, змінюються потреби та масштабуються бізнес-процеси. Отже, CRM-система має адаптуватися під ці зміни та вдосконалюватися.
Оптимізація роботи з CRM — це постійний процес, що полягає у впровадженні нових функцій, аналізі ефективності та внесенні необхідних змін.
Порада від команди CRM Solutions: раз на квартал проводьте моніторинг роботи налаштованої системи.
- Чи є бізнес-процеси, які ще не враховані в CRM-системі?
- Процес ведення CRM-системи оптимізує роботу менеджера чи ускладнює її?
- Чи аналітика та звіти, які надає CRM-система, забезпечують усю необхідну інформацію, щоб приймати ефективні стратегічні рішення?
Якщо відповідь на одне з питань «Ні» — радимо звернутися до інтегратора для налаштування нових конфігурацій.
Висновки
Впровадження CRM-системи — це складний, але дуже важливий процес для будь-якого підприємства. Правильно обрана та оптимально налаштована CRM-система допомагає не лише підвищити ефективність роботи, а й покращити взаємодію з клієнтами та збільшити конкурентоспроможність на ринку.
Щоб швидко обрати саме ту CRM-систему, якою ви точно будете користуватися, звертайтеся до команди CRM Solutions. Ми проведемо безоплатну консультацію та надамо поради або переконаємо вас не впроваджувати систему, якщо вона не відповідатиме вашим потребам.