16.01.2024, 20:57

Ключові етапи впровадження CRM для підприємств середнього розміру

Ольга Станішевська | Всі новини автора

Налаштувати роботу підприємства середнього розміру — кропітка праця. Тому для полегшення цього процесу використовують CRM- або ERP-системи. Вони не тільки систематизують роботу команди, а й дають змогу покращити клієнтський сервіс та збільшити прибуток. Як обрати та впровадити CRM-систему, щоб нею дійсно користувалися? Команда CRM Solutions ділиться власним досвідом у цій статті. 

Значення впровадження CRM для підприємства

CRM-системи — це програмне забезпечення, яке дає змогу компанії ефективно керувати взаємодією з клієнтами.

Зазвичай вони мають такі функції: 

  • збереження даних про всіх клієнтів, історію угод та комунікації;
  • контроль ведення клієнтів воронкою продажів;
  • прогнозування прибутку;
  • аналітика результативності маркетингових кампаній. 

Також вони можуть мати додаткові функції, наприклад:

  • контроль наявності продукції на складі;
  • управління проєктним середовищем та командою. 

Та як обрати саме ту систему, яка відповідає потребам вашого бізнесу, і не витрачати бюджет на впровадження та обслуговування неактуального або дуже складного функціоналу? Розповідаємо далі! 

1 етап. Стратегічний вибір CRM-системи

Існує  понад 20 різних систем, які пропонують різний функціонал, інтеграції з іншими системами та тарифні плани. Тож обрати серед них одну — завдання не з легких. Адже вибір системи — це стратегічне рішення, яке впливає на всю роботу та велику кількість бізнес-процесів. Тому ми радимо звернутися до спеціалістів, які зекономлять ваш час та запропонують саме ті системи, які є найбільш доцільними для вашого бізнесу. Наприклад, вони потурбуються про те, щоб обрана CRM вирішувала питання не в моменті, а могла масштабуватися та підлаштовуватися під ваші процеси в майбутньому. 

Аналіз бізнес-потреб

Перший крок до вибору CRM-системи — аналіз бізнес-процесів та визначення переліку завдань, які вона має вирішити. 

Це може бути вдосконалення взаємодії з клієнтами, підвищення продуктивності команди, оптимізація маркетингових кампаній або налаштування детальної аналітики. 

Розкажіть спеціалісту не тільки про наявні процеси, а й про стратегію розвитку вашого бізнесу. Це також дасть змогу зекономити ваш бюджет на останньому етапі впровадження. 

Порівняння популярних платформ

Для того щоб зробити інформований вибір, слід ретельно порівняти різні CRM-платформи, звертаючи увагу на їхні переваги та недоліки. Здійснити це можна, провівши детальний огляд CRM-систем та беручи до уваги відгуки користувачів.

Для початку порівняємо переваги  Odoo, Planfix, PipeDrive, та NetHunt Так Odoo має власний конструктор e-mail розсилок та інтеграцію з популярними платформами, наприклад, SendPulse, Mailchimp. У Planfix зручний та зрозумілий інтерфейс і проста міграція даних.  PipeDrive пропонує понад 330 варіантів інтеграцій із рішеннями у сфері маркетингу, лідогенерації та логістики. А в NetHunt має можливість швидкого нааштування, яке займає до 1 дня.

2 етап. Планування впровадження

На попередніх етапах ми визначили бізнес-процеси, які мають бути оптимізовані завдяки впровадженню CRM-системи. 

Наступний крок — планування робіт. Якщо ви замовляєте інтеграцію в спеціалістів, вони мають вам надати:

  • технічне завдання для затвердження;
  • терміни розробки та подальший план дій: налаштування, тестування, навчання команди;
  • розрахунок робіт. 

3 етап. Реалізація та конфігурація

Третій етап — це безпосередньо налаштування обраної системи. Сюди належать:

  • налаштування вигляду карток;
  • оптимізація рутинних завдань менеджерів для підвищення ефективності;
  • підключення необхідних інтеграцій. 
  • налаштування воронки;
  • інтеграції з месенджерами;
  • інтеграції з обліковими системами чи налаштування облікових модулів;
  • перенесення ваших процесів у систему і їх автоматизація;
  •  оптимізація процесів.

Після того як усі налаштування, зазначені в технічному завданні, виконано, необхідно провести тестування. Його мета — перевірити, чи спрацьовують усі інтеграції коректно та чи не ускладнюють вони процес роботи менеджерів. 

4 етап. Навчання команди та підтримка

Команда CRM Solutions робить акцент на впровадженні таких систем, якими дійсно користується команда. Тому ми приділяємо час навчанню команди:

  • записуємо гайди з поясненнями основних функцій;
  • проводимо тестування, щоб перевірити засвоєння інформації;
  • аналізуємо зворотний зв’язок від команди та покращуємо процес роботи в налаштованій системі. 

Окрім того, важливо забезпечити коректне перенесення всіх даних у CRM-систему. Це дає змогу бізнесу після впровадження системи продовжити функціонування, а не починати збір та систематизацію даних із самого початку. 

5 етап. Оптимізація та постійне вдосконалення

Із плином часу бізнес розвивається, змінюються потреби та масштабуються бізнес-процеси. Отже, CRM-система має адаптуватися під ці зміни та вдосконалюватися. 

Оптимізація роботи з CRM — це постійний процес, що полягає у впровадженні нових функцій, аналізі ефективності та внесенні необхідних змін.

Порада від команди CRM Solutions: раз на квартал проводьте моніторинг роботи налаштованої системи. 

  • Чи є бізнес-процеси, які ще не враховані в CRM-системі? 
  • Процес ведення CRM-системи оптимізує роботу менеджера чи ускладнює її? 
  • Чи аналітика та звіти, які надає CRM-система, забезпечують усю необхідну інформацію, щоб приймати ефективні стратегічні рішення?

Якщо відповідь на одне з питань «Ні» — радимо звернутися до інтегратора для налаштування нових конфігурацій. 

Висновки

Впровадження CRM-системи — це складний, але дуже важливий процес для будь-якого підприємства. Правильно обрана та оптимально налаштована CRM-система допомагає не лише підвищити ефективність роботи, а й покращити взаємодію з клієнтами та збільшити конкурентоспроможність на ринку. 

Щоб швидко обрати саме ту CRM-систему, якою ви точно будете користуватися, звертайтеся до команди CRM Solutions. Ми проведемо безоплатну консультацію та надамо поради або переконаємо вас не впроваджувати систему, якщо вона не відповідатиме вашим потребам.

Рубрика - Правозащитник: