19.11.2020, 16:06

"Туризм - це те, що я люблю і чим хочу займатися" - Олег Невениця

невеница северодонецк

Олег Невениця - голова туристичної асоціації в Луганській області, розповідає про своє захоплення туризмом і його проблеми, розвиток туризму в нашому регіоні. Чим можна залучити сюди туристів і як це зробити?

- Я люблю туризм, і навряд чи я знайду іншу якусь діяльність, яка зможе мене так захопити, як захопив свого часу туризм. Це сталося понад 20 років тому. Ми з партнером зареєстрували туркомпанію. Вона працює досі - це "Телемак". Ми також створили Громадську організацію «Асоціація з розвитку туризму в Луганській області» у 2018 році. Вона об'єднує бізнес, громадськість та владу для розвитку туристичної сфери в Луганській області.

Луганщина втратила колишню славу промислового регіону - більшість підприємств залишилися на тимчасово окупованій території. Нинішня спеціалізація області - сільське господарство. Також серед пріоритетних галузей розвитку економіки регіону часто називають туризм. Однак я вважаю, що сьогодні розглядати туристичну сферу як джерело отримання стабільних доходів поки рано. Накопичуємо досвід поїздок в інші міста, країни.
 

Туристи поки не поспішають відвідувати Луганщину

- Коли ми починали роботу зі створення туристичної інтерактивної карти (паспорта) області, на місцях багато ставили собі питання: «А що, власне, у нас є? Що ми можемо показати туристам?» А коли громади всерйоз задумалися, виявилося, що в кожній з них є свої родзинки. Але при наявності досить великої кількості непоганих привабливостей для іногородніх туристів, поки відвідувати Луганщину вони не поспішають. І причин тому безліч.

Природно, найпершою і найсуттєвішою причиною є війна. Це ми тут живемо і, звичайно, намагаємося щосили розвиватися, відновлювати не тільки зруйновану війною, а й вбиту колишніми "господарниками" інфраструктуру. Але багатьох туристів "зі сторони" слова "війна" і "промислова зона" відлякують.

Ще однією досить суттєвою причиною практично нульової активності туристів є відсутність якої б то не було туристичної інфраструктури, починаючи з відсутності доріг і закінчуючи відсутністю умов для нормального перебування гостей в області. Наприклад, з 11 зазначених в паспорті області зелених садиб сьогодні немає жодної функціонуючої.

Біда в тому, що люди не дуже уявляють, як на туризмі можна заробити гроші. В цьому році ми перейшли до більш активних дій - створили два проєкти. Їх реалізація повинна допомогти тим, хто робить регіон більш привабливим для туристів, отримати нормальний туристичний потік.

Треба працювати закотивши рукава. Ми всі звикли озиратися на міську владу або на обласну: що скажуть вони, підтримають або не підтримають. Треба проявляти більше самим ініціативу.

Ну, звичайно, розвивати туризм усередині треба, але просто від одного бажання нічого не вийде. Для цього потрібно вкладати кошти, розуміти, що ти розвиваєш, розуміти, що таке туристична локація. І як люди на цьому можуть заробляти гроші.

***

Цей матеріал - частина інтерактивного медіасеріала на Свої.City. Ми зібрали 8 історій про людей, які розвивають локальний туризм у своїх громадах і за їх межами. Вони розповідають про те, чим може бути цікавий схід України для туристів, як вони досліджують Україну і допомагають ставати туристами дітям. Дивіться відео і знайомтеся з нашими героями.

Партнер серіалу - еко-база Лимон-Банан

Територія здорового відпочинку

050-946-50-64, Сєвєродонецьк, с. Пурдівка, Молодіжна, 4А

***

Луганщина має бути привабливою, успішною і цікавою


- Сьогодні конкуренція на туристичному ринку дуже велика, і щоб наша область змогла знайти свою нішу, необхідно робити системні й правильні кроки. Луганщина має бути привабливою, успішною і цікавою.

Раніше в туристичній сфері Луганщини не було системного характеру, тому був розроблений план роботи організації. Головними партнерами в розвитку туризму повинні стати громади, адже саме вони створюватимуть нові продукти та послуги на ринку. В подальшій роботі в туристичної сфери, ми, по-перше, повинні зробити ставку на природні ресурси області: степові зони, ліси Кременщини, річки й озера тощо. Чи не залишимо без уваги та розвиток сільського туризму.

Ми хочемо розвивати новий проєкт «Greenways Україна» - це одноденні короткі екскурсії, які не потребують великого вкладення грошей. Це проста річ, яка набирає популярність по всьому світу. Особисто знаю кілька зон, які могли б стати зразками для Greenways, наприклад велосипедні маршрути по Кремінній, Старобільську, біля Айдара. Будемо складати нові маршрути з колегами з регіонів.

Як розвивається туристична інфраструктура на Луганщині

Івонін-парк

Два скверу, десятки дерев, арт-об'єкти. Все це за кілька років створив сєвєродончанин Михайло Івонін. У Сєвєродонецьку з'явилися незвичайні арт об'єкти. Городяни їх практично відразу облюбували. Соцмережі буквально рясніють фотографіями на тлі клумб в машині та ванні, в яких висаджені квіти. Тут затишно. Можна погуляти з дітьми, посидіти на лавочці, почитати книгу, подумати про своє. Але не всі реагують позитивно на такі ініціативи - є розбіжності з місцевою владою.

Еко-база Лимон-банан. Територія здорового відпочинку

На цій еко-базі в селі Пурдівка (передмістя Сєвєродонецька) створили умови комфортного співіснування людини та природи. У теплицях вирощують екзотичні рослини, полуницю і виноград і проводять екскурсії. Дітям дуже цікаво подивитися, як ростуть банани та лимони, поїсти папайю, зібрати кавові зерна.

Також в "Лимон-банан" організували затишну зону відпочинку з басейном, альтанками, дитячим майданчиком, де відвідувачі зможуть з комфортом провести час на природі.

Всі гості можуть скористатися послугами першого оздоровчого банного клубу і приготувати на грилі апетитні шашлики та стейки з еко-меню. Зараз це привабливе місце для туристів.

Більше інформації дивіться на сайті "]]>Лимон-банан]]>".

***

Цей медіасеріал створено в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки урядів Данії, Швейцарії та Швеції.

Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).

Програму підтримують дванадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), а також уряди Великої Британії, Данії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Швейцарії, Швеції та Японії.

Читайте останні новини України та світу у своєму смартфоні в додатку Час Пiк