30.12.2021, 09:56

Стало відомо, де на Луганщині пройде нова залізнична гілка: передбачена компенсація за вилучення земельних ділянок

на Луганщине пройдет новая ж/д ветка

У Луганській області на засіданні робочої групи було обрано оптимальний варіант будівництва нової залізничної гілки, яка з'єднає регіон із всеукраїнською мережею залізничного сполучення.

Розширене засідання робочої групи 29 грудня провів голова Луганщини Сергій Гайдай. Йдеться про колію, що з'єднує напрямок "Лантратівка - Кондрашівська-Нова" із залізничною мережею України, повідомляє Час Пік з посиланням на прес-службу ЛОДА.

Загалом розглядалося чотири варіанти будівництва нової залізничної гілки на Луганщині:

  • "Сватове - Білокуракине",
  • "Рубіжне - Новоайдар", 
  • "Рубіжне - Старобільськ",
  • "Сватове - Старобільськ".

"Ми розглянули чотири варіанти і обрали найбільш оптимальний, а саме Рубіжне – Старобільськ. Він простий в будівництві та найдешевший. Розглядається можливість електрифікації ділянки. Проєктанти завершать роботи приблизно через чотири місяці. Водночас ми почнемо опрацьовувати питання щодо вилучення земельних ділянок – пропонуватимемо людям на обмін резервні землі або грошову компенсацію", – сказав Сергій Гайдай.

Він нагадав, що з початку бойових дій північна частина Луганщини повністю відрізана від всеукраїнської мережі залізничного сполучення. Це, зокрема, викликало важку ситуацію в енергетичній галузі через неможливість постачання вугілля на Луганську ТЕС у місто Щастя. Крім того, сільгоспвиробники області для перевезення продукції змушені використовувати автомобільний транспорт, що призводить до більш швидшого пошкодження доріг.

"Збитки сягають мільярди гривень, які держава та область спрямовують на відновлення цих автошляхів", – зазначив Сергій Гайдай.

Результати виконання першого етапу розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва презентував головний інженер проекту ПрАТ "Хардіпротранс" Володимир Прокопенко.

Він поінформував, що напрямки "Сватове – Білокуракине" та "Рубіжне – Новоайдар", за оцінкою проєктантів, дуже дорогі за виконанням через критичні для залізниці перепади висот поблизу Білокуракиного та Новоайдару відповідно. Аналогів такого будівництва в Україні немає і визначити орієнтовну вартість майже неможливо.

Ділянка "Сватове - Старобільськ" насичена перепадами висот, необхідністю будівництва низки штучних споруд, у тому числі естакади довжиною більше 2 км з висотою опор до 20 м. Майже весь маршрут пролягає по приватизованим землям сільськогосподарського призначення. Орієнтовна вартість будівництва – 8,13 млрд гривень (без електрифікації) та 11,5 млрд гривень (з електрифікацією).

Найбільш оптимальними виявився варіант з будівництвом шляху за маршрутом "Рубіжне - Старобільськ". Ділянка має більш рівний рельєф місцевості без значних висотних перепадів. Третина траси пролягає по державним землям. Орієнтовна вартість – 4,6 млрд гривень (без електрифікації) та 8,3 млрд гривень (з електрифікацією).

Оптимальним для виконання другого етапу розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва членами робочої групи обрано напрямок "Рубіжне – Старобільськ".

Обговорення запропонованих варіантів пройшло за участю представників інститутів громадянського суспільства.

Читайте останні новини України та світу у своєму смартфоні в додатку Час Пiк