Страх і пропаганда: що показують дітям Лисичанська під виглядом історичних уроків
27 січня 2025 року в школах окупованого Лисичанська відбулися так звані "просвітницькі заходи", приурочені до Дня повного звільнення Ленінграда від фашистської блокади.
Заходи, які організувала окупаційна "влада", знову нагадали про повернення до методів радянської пропаганди, коли історичні події використовували для формування ідеологічно вигідної картини світу, передає Час Пік.
Відкриття заходів розпочалося урочистою лінійкою, під час якої учням розповіли десять фактів про блокаду Ленінграда. Звучали цифри про кількість загиблих від голоду, а також наголошувалося на важливості "поваги до хліба". Проте ця "повага" контрастує із реальністю, в якій діти на окупованій території живуть у страху через регулярні бойові дії, дефіцит ресурсів та руйнування інфраструктури.
Учнів з 1 по 11 клас зібрали на кіноурок, де показували фільм "Думати тишу". Ця трагічна картина викликала сильні емоції навіть у старшокласників, не кажучи про наймолодших учнів. Місцеві жителі висловлюють свої обурення у соцмережа, про те, що окупанти не думають про психологічний стан дітей, які й так живуть у постійному стресі через війну.
"Діти злякані кожного разу, коли щось голосно падає чи вибухає. Навіщо їм ще нагадувати про страждання минулого, якщо вони вже живуть у воєнному жахітті?" – пише один із мешканців у чатах.
У шкільній бібліотеці організували виставку книг і матеріалів, присвячених блокаді Ленінграда. Також вчителі-колаборанти провели музейні уроки, на яких учням показували експонати, що "допомагають поринути в атмосферу того часу". Проте діти і без цих уроків щодня переживають наслідки сучасної війни – черги за гуманітарною допомогою, обстріли, зруйновані домівки.
"Просвітницькі заходи" окупанти провели навіть у дитячих садках. Малечі показували слайди про блокаду Ленінграда, розповідали про "Дорогу життя", демонстрували шматочок хліба – символ блокадного виживання. Після цього діти читали вірші, що вихваляли "подвиги ленінградців".
Мета заходів, за словами окупантів, – "виховати гордість за Батьківщину та співпереживання". Проте, за оцінками психологів, такі заходи не сприяють розвитку емпатії, а лише посилюють травматизацію дітей, які вже страждають від наслідків війни.
Ці "виховні заходи" демонструють, як окупаційна влада намагається перетворити школи та дитячі садки на інструмент ідеологічного впливу, нехтуючи при цьому здоров’ям і психологічним станом дітей. У воєнних умовах, коли вони вже перебувають під величезним тиском, такі події лише підсилюють їхні травми.
Читайте також:
У тимчасово окупованому Лисичанську мешканці втрачають надію на відновлення водопостачання
Руйнування на окупованій Луганщині: Новоастрахань, Кремінна та Сіверськодонецьк охоплені вибухами
Читайте останні новини України та світу у своєму смартфоні в додатку Час Пiк. |