
Окупаційна адміністрація на Луганщині продовжує політику насильницької "русифікації" та ідеологічного тиску. Вона цинічно присвоює навчальним закладам імена, що не мають жодного стосунку до української історії чи культури, або ж належать до осіб, що воювали проти України.
Окупаційні ЗМІ "з гордістю" повідомили про чергові подібні "почесні" присвоєння, передає Час Пік.
Дві школи на окупованій території отримали нові назви.
Сіверськодонецька школа №17 — тепер імені Фелікса Дзержинського
Сіверськодонецька спеціалізована школа №17 тепер офіційно названа на честь Фелікса Дзержинського — радянського революціонера, одного з організаторів "червоного терору" та засновника ВЧК (Всеросійської надзвичайної комісії, попередниці КДБ/ФСБ).
Окупанти виправдовують це рішення тим, що установа нібито "давно шанує пам'ять радянського революціонера: відкрито кадетські класи, працює історичний музей, встановлено бюст Дзержинському".
Зв'язок між українським містом на Луганщині та діячем, який був головним архітектором радянських репресивних органів на початку XX століття і не має жодного стосунку до регіону, є абсолютно абсурдним і виглядає як навмисний ідеологічний акт.
До повномасштабного вторгнення 17 школа мала статус школи з поглибленим вивченням іноземних мов, а згодом отримала статус ліцею “Ювенес”. Після окупації будівля школи майже не постраждала. У 2024 році, коли росіяни почали в ній ремонтні роботи, знищили мурал Яна Птушка, який він створив поблизу входу восени 2019 року.
Смілянська школа — тепер імені бойовика Володимира Цвяха
Також нове "почесне" ім'я отримала Смілянська школа у Слов'яносербському окрузі. Її названо на честь Володимира Цвяха, командира батальйону "Хуліган" так званої "Народної міліції ЛНР".
Окупанти стверджують, що Цвях "з 2014 року захищав регіон від українських неонацистів" і "загинув у ході нерівного бойового зіткнення... біля річки Бахмутки".
Називання освітнього закладу на честь командира незаконних збройних формувань, який брав участь у війні проти української держави, є відвертою пропагандою війни та героїзацією колабораціонізму серед місцевих школярів.

















