14.01.2021, 09:38

Українцям розповіли, як діяти у разі відмови в обслуговуванні українською мовою

Украинцам рассказали, как действовать в случае отказа в обслуживании на украинском языке

До переходу сфери обслуговування на українську мову залишається зовсім мало часу. Факти порушень зніматимуть на відео та надсилатимуть особисто Уповноваженому із захисту державної мови. Оприлюднено чіткий план дій для громадян у разі відмови в обслуговуванні українською мовою.

В Україні з 16 січня 2021 року всі постачальники послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані будуть обслуговувати споживачів та надавати інформацію про товари і послуги українською мовою, повідомляє Час Пік.

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь на своїй ]]>сторінці]]> у Facebook розповів, як діяти у разі відмови в обслуговуванні українською мовою.

"Захищаймо право на обслуговування і послуги разом!",- написав Кремінь.

Він зазначив, що ситуацію можна спробувати розв'язати на місці. Якщо працівник відмовляється використовувати державну мову, можна звернутися до керівництва або на "гарячу лінію" установи.

У разі відмови потрібно зафіксувати цей факт (за допомогою аудіо-, відео-, письмового підтвердження очевидців і т.д.), дані підприємства (назва, місцерозташування, контакти суб'єкта).

Скаргу потрібно відправляти до уповноваженого на поштову адресу: 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12; електронною поштою на [email protected] або ж заповнити форму на сайті.

У скарзі обов'язково треба вказати:

- прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання;

- суть скарги;

- який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, як порушив право позивача;

- рекомендовано додати докази на підтвердження.

В електронному листі також потрібно вказати електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним.

Скарги можна подавати протягом шести місяців із дня порушення.

"Я розумію, що будуть скарги. Я розумію, що будуть інформаційні вкиди. Я розумію, що будуть політичні віруси, якими будуть заповнювати інформаційний простір. Мовляв, Кремінь розробив методички для стукачів. Мовляв, це є шпрехен-фюрер, мовний наглядач, і що він собі дозволяє… Але ми не зупиняємося, наша команда не велика, але горда і потужна. У нас 33 бійці секретаріату уповноваженого із захисту державної мови, плюс весь народ України, який відчуває і знає, що єдина мова у нас українська", - заявив Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь в ефірі телеканалу "Прямий".

Читайте також: В Україні з 14 січня бізнес штрафуватимуть за відсутність масок у клієнтів і персоналу

как действовать в случае отказа в обслуживании на украинском языке как действовать в случае отказа в обслуживании на украинском языке

Читайте останні новини України та світу у своєму смартфоні в додатку Час Пiк