02.02.2023, 13:29

Як дізнатися, що колодки настав час міняти або що треба було поміняти їх раніше

Щоб безпека автомобіля не страждала, дуже важливо міняти гальмівні колодки вчасно. Не тоді, коли вони вже розвалюються, а за перших ознак зносу, поки їх стан ще не впливає на ефективність гальмування. Звичайно, можна просто міняти колодки кожні 30-50 тис. км, як зазначено в мануалах з технічного обслуговування автомобілів. (Виняток: колодки для барабанних гальм, які служать до 80 тис. км). Однак різниця в 20 тис. км для звичайних дискових колодок залишає простір для сумнівів: міняти занадто рано нікому не хочеться, а дотягнувши до останнього, можна вже отримати неприємні наслідки. Адже фактичний ресурс роботи колодок сильно відрізняється залежно від їхньої якості, маси автомобіля, звичок водія. Так, колодки, які встановлюються на конвеєрі, зазвичай зношуються швидше ніж заміна від оригінального виробника. А аналоги оригінальних колодок мають менший термін служби, хоч і дуже привабливі за ціною. В інтернеті можна знайти повний асортимент колодок пассат б5, доступних на українському ринку, та підібрати за своїм бюджетом. Не важливо, який бренд у ваших колодок (якщо вони виготовлені офіційно), важливо замінити їх вчасно.

Оптимальний стан колодок для заміни – залишок фрикційного покриття у кількості 2 мм. Це рубіж, при якому гальмування ще не страждає, але тягнути із заміною більше не можна. Як дізнатися, що рубіж досягнуто?

 

 

Ознаки початкового зносу

  • попереджувальне повідомлення на екрані панелі приладів — на жаль, є не у всіх автомобілів;
  • скрип, який видають колодки під час контакту з дисками. Для цього в колодках повинні бути спеціальні скрипучі пластинки — за бажанням, ви можете підібрати таку модель для заміни та полегшити собі життя у майбутньому. Але не треба плутати такий безперервний скрип з поскрипуванням нових колодок, яке зникає після кількох натискань на гальмо.
  • вібрації при гальмуванні.

Останній пункт – єдиний, доступний на всіх моделях та з будь-якими колодками. На жаль, вібрацію легко не помітити, особливо якщо раніше з нею не стикалися. Але маючи за плечима кілька комплектів зношених колодок, цю ознаку легше відрізнити. А поки що досвід недостатній, водії, як правило, помічають зношеність колодок тільки тоді, коли та стає надмірною.

Ознаки сильного зносу

  • гальмівний шлях стає довшим
  • на дисках коліс з'являється наліт із домішкою металевих частинок. Це останки фрикційної накладки, що розкладається.
  • металевий скрегіт при гальмуванні виникає, коли фрикційний шар повністю зруйнований і на черзі гальмівні диски.

Оцінити стан колодок можна і на око, знявши колеса або розібравши барабан. Витративши трохи часу, ви зрозумієте, чи варто їхати на СТО, чи можна продовжити безпечну експлуатацію.