05.12.2024, 21:36

Контекстна реклама і SEO: хто виграє змагання на довгій дистанції?

Ольга Даниленко | Всі новини автора
контекстна реклама чи SEO

Різні маркетингові інструменти запекло змагаються між собою за увагу користувача всесвітньої мережі. В інтернеті ми бачимо рекламу всюди: у Facebook та Instagram, YouTube і на каналах інтернет-телебачення… легше назвати, де ми її не бачимо або не чуємо. Але такі реалії сьогодення: без настирливого маркетингу будь-який товар продається недостатньо активно, а прибутки малого бізнесу падають. Лише найбільші торговельні майданчики  здатні утримувати пальму першості і беззаперечне лідерство у боротьбі за кліки та перегляди без особливих зусиль.

Змагаються між собою і два альтернативні маркетингові табори: SEO - пошукова оптимізація і контекстна реклама. Саме ці два інструменти спрацьовують тоді, коли користувач вводить у рядку пошуку Гугла свій пошуковий запит, наміряючись знайти потрібний йому товар чи послугу. Різниця між ними в тому, що кожен клік по контекстній рекламі платний для рекламодавця (тому ж вона і називається PPC — pay per click), а за органічний трафік власник сайту не платить нікому нічого.

Що ж краще для бізнесу — SEO чи PPC?

Якісне налаштування контекстної реклами в Google може давати прекрасні результати, потік звернень, конверсій, продаж. Але вартість кожного кліку (а гугл визначає її на конкурсній основі залежно від конкуренції) може підскакувати вгору так, що це може стати не вигідним для продавця даного продукту, бо піднімати ціну значно вище, ніж у інших, так собі варіант — перестануть купувати.

Мінусом PPC є те, що поки ти платиш, твій сайт бачить твоя цільова аудиторія, що шукає цей товар в пошуковиках прямо зараз. Але щойно оплата за контекстну рекламу вичерпана — все, більше ваш сайт не помітний для нових користувачів.

Натомість, пошукова оптимізація сайту, або SEO, діє інакше: завдяки цій оптимізації Гугл починає так високо ранжувати сторінки вашого сайту, що показує їх за відповідними запитами користувачів на першій сторінці пошукової видачі, а якщо пощастить — то на самих верхніх позиціях. Адже відомо, що 30% трафіку йде саме на сайт, що в топі. А до другої сторінки пошукової видачі доходять лише кілька відсотків особливо настирних користувачів, яких не задовольнили пропозиції першої сторінки. Тим, хто знаходиться на третій сторінці пошукової видачі Гугла, про органічний трафік можна забути.

Слід зазначити, що SEO “розкручується” досить повільно і на це йдуть місяці, іноді роки. Тоді як PPC дає ефект миттєвий.

Як коментує маркетинг-агентство emsider.ua, що професійно надає обидві ці послуги — PPC і  SEO, перше — це короткострокова тактика для негайного результату, а SEO — довгострокова стратегія покращення якості вашого інтернет-ресурсу, що потім буде приносити вам фінансову віддачу протягом багатьох років.

Теги новин: 
Рубрика - Правозащитник: