Штампи з пропискою підуть у минуле: В Україні спростять реєстрацію місця проживання
В Україні планують спростити схему реєстрації місця проживання та позбутися застарілих штампів з пропискою у паспортах.
У Міністерстві цифрової трансформації запропонували позбутися застарілих штампів з пропискою у паспортах і перенести реєстрацію в електронний формат. Про це розповів глава відомства Михайло Федоров в ефірі каналу "Україна24", повідомляє Час Пік.
В Україні скасують штамп про місце реєстрації у паспорті (прописку). Замість цього буде працювати електронний реєстр, з якого чиновники повинні будуть самі отримувати інформацію про адресу постійного проживання. У тестовому режимі нововведення запрацює вже з 1 квітня.
"Вже з квітня вводимо експериментальний проект з електронною пропискою. Протягом року до експерименту приєднаються найбільші українські міста.
Зміна місця реєстрації - найпопулярніша державна послуга в Україні. Зараз Мінцифра проводить глобальну реформу цього напрямку. Працюємо над розробкою електронної послуги зі зміни місця реєстрації-онлайн в кілька кліків", - повідомили у Міністерстві цифрової трансформації.
За словами Михайла Федорова, дана послуга буде напівдекларативною. Після того, як вона повноцінно почне працювати, чиновники не матимуть права вимагати з українців штампів у паспорті або довідок. Вся інформація про те, де проживає конкретна людина, буде розміщено у спеціальному реєстрі.
Передбачається, що з 1 вересня чиновникам заборонять вимагати від українців паперові документи – відповідний законопроект вже готують у Мінцифри.
Як можна буде прописатися?
Потрібні тільки ID-карти та "Дія" (портал або додаток).
Потрібно буде зайти в додаток або на портал та заповнити заяву. І власник житла повинен буде підтвердити ваш запит. Сама послуга буде надана протягом доби.
Через "Дію" власник житла отримає повідомлення і зможе дати згоду прямо зі смартфона. А якщо ви переїдете в інше місце, то ви також легко зможете виписатися.
Дані про прописку автоматично з'являться у реєстрі. Після цього не треба буде йти по кабінетах і надавати будь-які довідки.
Для експериментального проекту буде потрібно ID-паспорт. Після прийняття закону послуга стане доступною і для власників паспортів-книжок.
Триває робота над відповідним законопроектом, який зафіксує зміни на рівні держави.
"Ми будуємо цифрову державу. Цифрова держава - це коли бюрократія не заважатиме людям отримувати державні сервіси. Це коли українці не стоять у чергах за випискою про місце реєстрації або ідентифікаційним номером; не платять хабарі, щоб отримати дозвіл для ведення бізнесу; не ходять по десятках кабінетів, щоб зареєструвати новонароджену дитину", – сказав глава Мінцифри Михайло Федоров.
Читайте останні новини України та світу у своєму смартфоні в додатку Час Пiк.