05.03.2021, 09:05

Підписано закон про введення в Україні електронних трудових книжок

Леся Матвеева | Всі новини автора
закон об электронных трудовых книжках

Президент України Володимир Зеленський підписав закон, який вводить облік трудової діяльності працівників в електронній формі. Таким чином удосконалюється та реформується система обліку трудової діяльності працівників, що передбачає поступову відмову від паперових трудових книжок.

Президент Володимир Зеленський підписав Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі" №1217-IX, який Верховна Рада ухвалила 5 лютого цього року. Про це повідомила прес-служба офісу президента, передає Час Пік.

Документ запроваджує облік трудової діяльності працівників в електронній формі, використання цих відомостей для підтвердження наявного стажу роботи для укладення трудового договору, призначення пенсій тощо.

Законом передбачений п’ятирічний перехідний період, протягом якого до Державного реєстру мають бути внесені відомості з паперових трудових книжок. Впродовж цього часу застосовуватиметься як паперова трудова книжка, так і електронна форма вже наявних або внесених відомостей із вказаного реєстру.

Усуваються можливі ризики й негативні наслідки втрати трудової книжки, її фізичного пошкодження, фальсифікації та внесення недостовірних відомостей до цього документа.

Що означає введення електронної трудової книжки:

  • працівники не повинні будуть продовжувати радянську практику збору купи довідок для підтвердження свого трудового стажу (якщо втратили книжку);
  • пенсії та соціальні виплати поступово стануть призначатися автоматично без зайвої бюрократії;
  • електронна версія трудової книжки - це менше навантаження на роботодавців та самозайнятих працівників – ФОП;
  • рішення Уряду також спростить пошук та оформлення людей на роботу.

Результати від впровадження електронної трудової книжки:

  • дозволить кожному в кілька кліків за допомогою електронного підпису отримати виписку в Електронному кабінеті Пенсійного фонду та не боятися втратити трудову книжку;
  • працівники будуть впевнені, що дані завжди надійно захищені, а недобросовісний роботодавець їх не спотворить;
  • коли настане час оформити пенсійні виплати - це буде легко і без клопоту збору підтверджуючих документів - всі дані вже знатиме Пенсійний фонд;
  • роботодавці не будуть навантажені зайвим кадровим обліком і мати завжди достовірну інформацію про своїх працівників.

Читайте останні новини України та світу у своєму смартфоні в додатку Час Пiк