В Україні стартує пільгове розмитнення "євроблях": що потрібно знати водіям
В Україні 15 червня вводяться в дію нові правила пільгового розмитнення автомобілів з європейською реєстрацією. Особливі умови будуть доступні для авто, які були ввезені до кінця 2020 року.
Що потрібно знати водіям про нові правила пільгового розмитнення "євроблях", розповість Час Пік.
Президент підписав Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння податків і зборів, інших обов'язкових платежів, об'єктом оподаткування якими є транспортні засоби" №1402-ІХ.
Також Глава держави підписав Закон України "Про внесення змін до Митного кодексу України щодо тимчасового спрощення митного оформлення транспортних засобів, ввезених на митну територію України" №1403-ІХ.
Відповідно до закону, старі автомобілі з європейською реєстрацією старше п'яти років, які були ввезені на територію України до кінця 2020 року, оподатковуються за пільговою ставкою податку на додану вартість та акцизного податку. Якщо машина була ввезена після 31 грудня минулого року, знижка діяти не буде.
Сума акцизу буде залежати від віку автомобілю, обсягу та типу двигуна і не буде залежати від його вартості. Базова ставка коливатиметься від нуля до 150 євро, і в більшості випадків вартість розмитнення не перевищуватиме однієї тисячі євро.
Такі автомобілі тимчасово звільняються від оподаткування ввізним митом. За пільговим механізмом може бути розмитнений один автомобіль однієї категорії одного власника.
Пільгово оформити автомобіль можна буде протягом 180 днів з моменту вступу в силу законів. Учасники АТО / ООС зможуть використовувати таку можливість протягом 270 днів.
Пільги стосуються легкових авто та вантажних транспортних засобів масою до 3,5 тонни і старше 5 років. Перші повинні відповідати екологічному стандарту по вихлопних газів "Євро-2", а вантажні - "Євро-5".
Один власник може розмитнити тільки одну машину. Авто, яке підлягає пільгам, має бути тільки в особистому користуванні. Розмитнення передбачає зняття автомобілю з реєстрації за кордоном, оформлення договору купівлі-продажу та експортних документів. Після митниці належить змінити номерні знаки авто на українські та зареєструвати авто у сервісному центрі МВС.
За новими правилами мито платити не потрібно, а ПДВ – тільки за акцизом. Його рахують за формулою: базова ставка + коефіцієнт двигуна + доплата за дизельний двигун у розмірі 100 євро.
Базова ставка визначається за віком автомобіля. Якщо він молодший 9 років, то її платити не потрібно. Якщо машині 10 років, доведеться заплатити 25 євро, 11 років - 50 євро, 12 років - 75 євро, 13 років - 100 євро, 14 років - 125 євро. За авто, які старше 15 років, потрібно заплатити 150 євро.
Щоб визначити коефіцієнт двигуна, потрібно помножити його обсяг на зазначену нижче ставку:
- двигун до 2000 см3 - 0,25 євро;
- двигун до 3000 см3 - 0,2 євро;
- двигун до 4000 см3 - 0,25 євро;
- двигун до 5000 см3 - 0,35 євро;
- двигун від 5001 см3 - 0,5 євро.
Також діятиме обов'язковий внесок - 8500 грн. Якщо власник передумав, або йому невигідно розмитнювати, він все одно повинен заплатити 8500 грн до держбюджету, щоб протягом півроку вивезти його за кордон. Якщо до 15 листопада цього не буде зроблено, доведеться заплатити штраф 170 тис. гривень.
Читайте останні новини України та світу у своєму смартфоні в додатку Час Пiк. |