14.02.2025, 07:28

В українських школах більше не буде золотих та срібних медалістів

В украинских школах больше не будет золотых и серебряных медалистов

В Україні скасовано нагородження випускників шкіл золотими та срібними медалями за високі досягнення у навчанні. Відповідний наказ Міністерства освіти і науки набрав чинності після реєстрації у Міністерстві юстиції України.

В Україні скасували нагородження випускників 11 класів золотими та срібними медалями за особливі досягнення у навчанні. Про це йдеться у наказі ]]>МОН №1771]]> від 20.12.2024 року, повідомляє Час Пік.

"Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 17 березня 2015 року №306 "Про затвердження Положення про золоту медаль "За високі досягнення у навчанні" та срібну медаль "За досягнення у навчанні", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 31 березня 2015 року за №354/26799", – йдеться у документі.

Згідно з наказом МОН, для записів у документах замість формулювання "золота медаль" або "срібна медаль" використовуватиметься запис "з відзнакою".

Освітній омбудсмен запропонував переглянути систему нагородження випускників закладів повної загальної середньої освіти медалями. В Офісі освітнього омбудсмена ]]>пояснили]]>, що кількість медалістів в Україні щороку збільшується:

  • кількість закуплених медалей збільшилася з 11,4 тис. до 24,8 тис., тобто на 117,54%;
  • кількість медалістів збільшилася з 10,1 тис. осіб до 24,3 тис., тобто маємо збільшення на 141,36%;
  • кількість випускників зі 185 тис. осіб збільшилася до 231 тис., тобто лише на 24,67%;
  • зріс показник співвідношення кількості золотих медалістів до кількості випускників – з 3,1% у 2019 році до 8,2% у 2024 році;
  • співвідношення срібних медалістів до кількості випускників з року в рік залишається орієнтовно на рівні 2%. 

"Якщо врахувати, що в цей період тривала пандемія COVID-19, а з 2022 року триває повномасштабне вторгнення, частина дітей навчаються дистанційно, й усі дослідження показують зниження рівня якості освіти та суттєві освітні втрати, то можна стверджувати, що сьогодні збільшення кількості медалістів не відображає реальний стан освіти.

Виникає питання, чи доцільно зберігати нагороди, які не надають їх отримувачам жодних переваг та не мають жодного значення?", – йдеться у повідомленні.

Читайте останні новини України та світу у своєму смартфоні в додатку Час Пiк