
Парламентський підкомітет з питань безпеки дорожнього руху підтримав до другого читання законопроєкт №3023, який вперше в Україні комплексно регулює використання легкого персонального електротранспорту — зокрема, електросамокатів, гіробордів та сігвеїв.
Якщо документ ухвалять у сесійній залі, електросамокати офіційно визнають учасниками дорожнього руху, а для їхніх користувачів запровадять низку нових правил, передає Час Пік.
Головні зміни:
- Дітям до 7 років дозволять їздити лише під наглядом дорослих.
- Віком 7–14 років можна буде пересуватися тротуарами, велодоріжками, у дворах, парках та скверах.
- Після 14 років — тільки велодоріжками або узбіччям проїжджої частини, причому пішоходи завжди матимуть пріоритет.
Місцева влада отримає право встановлювати спеціальний дорожній знак — "Рух електросамокатів заборонено" — і визначати зони, де кататися не можна.
Швидкість руху визначатиметься підзаконними актами, що дозволить гнучко реагувати на зміни інфраструктури та безпекові виклики.
Експерти зазначають, що закон стане важливим кроком до впорядкування руху в містах, де кількість електросамокатів зростає щороку. Наразі в Україні діє правова прогалина — самокати фактично не належать до жодної категорії транспорту, що створює труднощі як для користувачів, так і для поліції.
Читайте також:
"Укрзалізниця" призупинила рух кількох поїздів на Сумщині: список