17.01.2022, 18:35

Найнеобхідніші продукти можуть зникнути з продажу: В "АТБ" зробили заяву

Марина Началова | Всі новини автора

Державне регулювання цін в Україні може призвести до того, що продукти першої необхідності просто зникнуть з прилавків.

Гендиректор корпорації "АТБ Маркет" Борис Марков опублікував у соцмережі допис на цю тему, повідомляє Час Пік.

Минулого тижня Кабмін прийняв постанову, якою на період дії карантину встановлюється розмір торгової надбавки не більше 10% на розширений перелік соціально-значущої категорії продуктів харчування. Серед таких продуктів - гречка, цукор, борошно, яйця, макарони, соняшникова олія, вершкове масло, молоко, птиця.

Марков вважає, що цей крок матиме негативні наслідки.

"Постанова, яка не має під собою ні серйозного обґрунтування, ні тим більше перспектив ефективної реалізації. Встановлена ​​планка націнки не більше 10% за документом не покриває витрати операторів ринку на логістику, сезонне списання та інші операційні послуги. А отже, цілком може спричинити призупинення реалізації зазначених продуктів харчування до моменту налагодження всіх процесів та розуміння порядку їх ціноутворення", - пише бізнесмен.

За словами Маркова, ця ініціатива ніяк не обговорювалася з учасниками ринку, з профільними об'єднаннями та асоціаціями, і виглядає як інструмент лобіювання.

Марков зазначив, що зростання цін на соціально значущі продукти харчування зумовлене зростанням відпускних цін з боку виробників.

"При цьому, виробники сьогодні змушені підвищувати ціни, з причин зростання цін на енергоносії (газ), а також інших факторів, що становлять при формуванні собівартості продукції. Причому дана тенденція, за багатьма прогнозами, лише посилюватиметься. До речі, багато виробників вже заявляють про неефективність цієї постанови, яка не вирішує для них базових проблем: витрати на енергоресурси, сировину тощо", - написав він.

На думку Маркова, до вирішення ситуації потрібно підходити зважено і комплексно - розробляти та впроваджувати механізми стабілізації ціноутворення з чітким розумінням причин їх зростання для кінцевого споживача; включати у широку дискусію всіх учасників ринку та всі зацікавлені сторони; використовувати успішні практики європейського та світового рітейлу.

"Інакше, буде як у відомому виразі: «Хотілося як краще, а вийшло як завжди!»" - наголосив голова "АТБ".

Читайте останні новини України та світу у своєму смартфоні в додатку Час Пiк

Теги новин: