17.05.2021, 17:34

У додатку "Дія" з'явилося більше десятка нових корисних послуг: як Україна стає "державою без папірців"

дія

Діюча влада ще два роки тому оголосила своєю метою створити так звану "державу у смартфоні". За словами президента Володимира Зеленського, 24 серпня Україна увійде в режим "без папірців".

Про це Зеленський говорив сьогодні на форумі "Україна 30. Цифровізація", передає Час Пік.

"Папірці" відійдуть у минуле

"24 серпня 2021 року Україна увійде в режим paperless, як ми і обіцяли. Жодних паперів для державних органів, ніхто не зможе вимагати від громадянина України папірці або будь-які довідки для надання державних послуг", - заявив Зеленський під час свого виступу на форумі.

За його словами, Україна вже здійснила діджитал-революцію.

"Раніше, щоб отримати низку дозволів, треба було платити хабарі. Зараз треба лише платити за інтернет. Раніше це десять кабінетів. Зараз – один сайт. Раніше – 50 довідок у чергах. Зараз – три-чотири кліки у смартфоні. Раніше – тижні й місяці. Зараз 10 чи 20 хвилин, щоб відкрити ФОП і ТОВ у режимі онлайн", – зауважив президент.

Зеленський зазначив, що минулого року бізнес онлайн відкривало лише 5% підприємців, а зараз – 50%.

"Ми – перша країна у світі, де цифрові паспорти мають таку ж юридичну силу, як і паперові. Низка документів – у смартфоні, можливість зареєструвати новонароджену дитину – у смартфоні, можливість змінити місце реєстрації – у смартфоні. Все у смартфоні. Загалом запущено десятки онлайн-послуг. Портал і додаток "Дія", якими користується сьогодні понад 10 мільйонів громадян України", – розповів Зеленський.

Він заявив, що цифрова трансформація є інструментом для подолання корупції, адже переведення всіх державних послуг в онлайн знищить підґрунтя для неї – посередництво та людський чинник.

За словами глави держави, створюється єдина платформа якісних, захищених та об’єднаних державних реєстрів, по яких будуть "бігати дані, а не платники податків".

Кроки до повної цифровізації: у "Дії" з'явилися нові послуги

З форумом "Україна 30", присвяченим цифровізації, співпало масштабне оновлення додатку "Дія", яке презентувала команда Міністерства цифрової трансформації. Українцям стали доступні понад 10 нових електронних послуг.

Зміна місця реєстрації онлайн

Запроваджено експериментальний проєкт з електронною зміною реєстрації місця проживання. Потрібна лише ID-картка, 10-15 хвилин на заповнення заяви в Дії й онлайн-підтвердження власника житла. Послуга вже доступна для жителів Києва, Харкова, Вінниці, Луцька, Рівного, Кривого Рогу і Маріуполя. За рік послугу планують масштабувати на всю країну. Також запущено реєстрацію права власності онлайн - саме ця послуга робить можливою зміну місця реєстрації в декілька кліків.

Автоматична реєстрація ФОП

2 секунди для запуску бізнесу. Відтепер відкрити власний бізнес можна автоматично онлайн, без участі держреєстратора. Заявка на відкриття ФОП одразу надходить у реєстр фізосіб-підприємців. 10-15 хвилин на заповнення заяви і менше ніж 2 секунди на її обробку.

Сплата податків та подання декларацій

Задекларувати доходи, сплатити податки і збори ФОП, переглянути декларації та розрахунки за минулі періоди - все це тепер можна зробити в Дії. Процес подання декларацій спростили: замість двох сторінок та понад 30 полів (з яких потрібно знати, де правильно заповнювати) тепер достатньо відповісти лише на 4 запитання та внести суму доходу для розрахунку єдиного податку. Система сповіщень нагадуватиме про граничні дати подання декларацій та сплати податків.

Дія.Підпис

Електронний підпис у смартфоні. За його допомогою можна підписувати будь-які документи, отримувати держпослуги просто з телефона вдома, в метро чи під час ранкової кави - безоплатно й у кілька кліків.

NFC-авторизація

Авторизуйтесь у Дії, приклавши ID-картку до смартфона. 30 секунд і в застосунок підтягнуться всі документи та згенерується електронний підпис. 

Статичний QR-код

Тепер не обов’язково ксерити копії документів чи заповнювати бланки. Наприклад, заселяючись у готель чи оформлюючи кредит у банку. За допомогою статичного QR можна ділитися необхідними документами онлайн. Бізнесу не потрібно робити технічну інтеграцію та купувати обладнання — потрібно в кабінеті на порталі Дія згенерувати QR-код та роздрукувати його. Людина сканує QR-код та дає згоду на шеринг документів. Важливо, що компанія не зможе вимагати від клієнта додаткові копії документів і надлишкові копії даних. Також у Дії можна побачити історію шерингів: коли, скільки разів і з ким ділилися цифровими копіями документів.

Нові будівельні послуги

Для класу наслідків СС2/СС3 - електронний дозвіл на виконання будівельних робіт та електронний сертифікат про прийняття в експлуатацію; автоматична реєстрація декларації про початок виконання будівельних робіт для об’єктів класу наслідків СС1; онлайн-видавання будівельного паспорта забудови земельної ділянки.

E-петиції

Українці зможуть створювати, переглядати та підтримувати електронні петиції на порталі ВзаємоДія або в застосунку Дія. Це перший етап запровадження електронної демократії в Україні.

Заміна водійського посвідчення й оновлений розділ "Штрафи"

Подати заявку на нове посвідчення в Дії можна за 5 хвилин. Також для тих, у кого є водійське посвідчення, кожну годину Дія оновлюватиме розділ "Штрафи". Також стануть доступними штрафи, виписані патрульними. Якщо будуть нові, то вони одразу там з'являться, а застосунок надішле сповіщення. За 5 днів до закінчення терміну оплати Дія нагадає про несплачений штраф, виписаний патрульним.

Подання заяви на намір отримати пільгову іпотеку для ВПО

Доступний кредит на житло переселенцям, які постраждали через російську агресію в Криму та на сході України. Кредит - на 20 років під 3% річних. Заяву можна подати на порталі Дія за 10 хвилин. 

Сплата адмінзбору онлайн

Потрібно буде навести камеру в Дії на QR-код біля реєстратора. Квитанція буде сформована автоматично. 2 кліка замість 2 візитів! Доступна в Одесі, Хмельницькому та Рівному, поступово послугу буде масштабовано на всю Україну.

Реєстрація операторів потужностей ринку

Автоматизовано весь процес - реєстрація через портал Дія займе 1 хвилину. Потужності ринку - це будь-яке обладнання для виробництва, зберігання або транспортування харчових продуктів. Від бджільництва, кав’ярні або МАФу з морозивом до вантажівок-холодильників та торговельних мереж супермаркетів. Від сьогодні більше не потрібно їздити по установах, ходити до ЦНАПу, носитися з пакетом документів або надсилати їх рекомендованими листами.

Послуга "еМалятко" стала доступною для мешканців окупованих територій

Окрім низки нових послуг, оновлення "Дії" запустило послугу "еМалятко" для жителів тимчасово окупованих територій. Про це повідомив перший заступник міністра цифровий трансформації Олексій Віскуб.

"З сьогоднішнього дня сервіс "еМалятко" стає доступним для жителів тимчасово окупованих територій. Це важлива соціальна місія, оскільки українці на окупованих територіях, на жаль, мають труднощі для отримання державних послуг", - зазначив він. 

До цього проекту приєдналася "Укрпошта". Тепер батьки можуть отримати паперовий оригінал свідоцтва про народження дитини при замовленні онлайн відразу додому.

Із запланованого: у "Дії" з'являться сертифікати вакцинації

У липні Мінцифри планує запустити сертифікати вакцинації у додатку "Дія". За словами Олексія Вискуба, відповідна постанова Кабміну вже готується.

"Буде і паперова версія для тих, хто не вміє користуватися смартфонами або не може зайти на сайт. Паперову версію сертифікату вакцинації можна буде замовити у сімейного лікаря. Ми також розглядаємо мережу ЦНАП для забезпечення більш широкого доступу до цієї послуги", - зазначив Вискуб.

Він додав, що наразі розглядається впровадження в Україні двох типів ковідних сертифікатів - зовнішнього для можливості подорожувати і внутрішнього - для відновлення концертів та інших масових заходів. Зараз із цього питання ще тривають політичні дискурси.

Нагадаємо, в Україні розробляються "ковідні сертифікати" з урахуванням вимог ЄС і ВООЗ.

Читайте останні новини України та світу у своєму смартфоні в додатку Час Пiк