19.05.2021, 18:22

Спрощені правила отримання субсидії: що змінилося і як отримати допомогу від держави

Ольга Романец | Всі новини автора
субсидия

Сьогодні, 19 травня, Кабінет міністрів на засіданні вніс зміни до порядку призначення житлових субсидій. Нововведення дозволять перепризначати субсидії автоматично, проте з деякими винятками.

Про те, що змінилося для субсидіантів і хто має право на допомогу від держави - читайте в матеріалі Час Пік.

Що змінилося для субсидіантів

Як заявив ]]>прем'єр-міністр України Денис Шмигаль]]>, в уряді проаналізували ситуацію після введення нових правил оформлення допомоги і внесли певні корективи. Так, при призначенні субсидії не враховуватимуться:

  • доходи від розміщення депозитів, оскільки банківські установи подають звіт до ДФС загальною сумою, і поки відсутня персоніфікована інформація про доходи фізичних осіб від розміщення депозитів.
  • депозитний рахунок у банку до 100 тисяч гривень, перевищення якого позбавляє громадян права на отримання житлової субсидії (зараз це 25 прожиткових мінімумів, або 56 750 гривень).
  • житлові приміщення, які знаходяться в спільній частковій або спільній власності, а також ті, які знаходяться в сільській місцевості.

"Нові зміни торкнуться питання наявності декількох об'єктів житла. Якщо ви власник 3-4 квартир в Києві, то субсидія вам призначена не буде. Якщо у вас є квартира в місті і будинок в селі, то це не завадить вам отримати допомогу. Так само, якщо у вас є ще одне житло на правах спільної власності з іншими людьми, ми збільшуємо розмір депозиту, який впливає на те, чи буде отримана субсидія. Також претендувати на субсидію можна, маючи на депозиті до 100 тисяч гривень", - пояснив прем'єр-міністр України Денис Шмигаль.

Домогосподарствам, у яких відсутні критерії, при яких житлова субсидія не призначається, передбачено автоматичне перепризначення субсидії.

Кому необхідно переоформити субсидію

Призначення житлової субсидії домогосподарствам, які отримували її в опалювальному сезоні 2020-2021 років, буде проводитися автоматично, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:

  • надавалася у грошовій безготівковій формі (необхідно отримати дані для виплати коштів у готівковій формі);
  • була призначена за фактичним місцем проживання осіб (орендарі житлових приміщень; внутрішньо переміщені особи (необхідно підтвердити місце фактичного проживання));
  • була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні, які не проживають за місцем реєстрації (необхідно надати відомості щодо непроживання окремих осіб за місцем реєстрації).

Субсидія тільки в готівковій формі

Раніше 5% домогосподарств отримували субсидії в грошовій безготівковій формі за рахунок зарахування цих коштів на рахунок в "Ощадбанку", який проводив розрахунки з підприємствами. З 1 травня поточного року всі субсидії будуть виплачуватися громадянам виключно в готівковій формі.

У Мінсоцполітики зазначили, що одержувачі субсидії зможуть розпоряджатися залишками коштів вже в той місяць, за який отримали допомогу, а не чекати завершення опалювального сезону. Якщо субсидіант має рахунок в "Ощадбанку", то він може розраховувати на ці кошти вже зараз, а тим, хто не має рахунків в "Ощадбанку", потрібно їх відкрити.

Які документи необхідні для перепризначення субсидії

Для оформлення субсидії на наступний період громадяни повинні подати оновлену заяву та декларацію, договір найму (оренди) житла (за наявності), а також довідку про доходи (у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня в ДФС, ПФУ).

Бланки заяви та декларації можна роздрукувати з офіційного веб-сайту Мінсоцполітики ]]>https://www.msp.gov.ua/news/16214.html]]>. Їх можна предоствіть в паперовій формі особисто або відправити поштою до відповідних органів.

Відповідні документи вже затверджені Міністерством соцполітики (наказ №242 від 07.05.2021) і зареєстровані в Мін'юсті.

Куди звернутися для оформлення субсидії

Звернутися за оформленням субсидії можна одним з таких способів:

  • через уповноважених осіб територіальних громад (у тому числі старостати) та ЦНАП;
  • безпосередньо до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення райдержадміністрацій, виконавчих органів міських рад;
  • заповнені бланки можна надіслати поштою на адресу органу соціального захисту населення;
  • через електронний сервіс, який розміщений на офіційному веб-сайті Мінсоцполітики ]]>https://www.msp.gov.ua]]> .

У Кабміні переконані, що дана постанова дозволить призначити субсидію на наступний період для понад 2,5 млн домогосподарств автоматично, без особистого звернення. І тільки 15% домогосподарств необхідно буде оновити документи для її отримання (близько 460 тис. домогосподарств).

Читайте останні новини України та світу у своєму смартфоні в додатку Час Пiк

Теги новин: