06.02.2024, 18:58

Як покупців змушують платити більше: на які хитрощі йдуть й маленькі магазини, й великі супермаркети

Как покупателей заставляют платить больше: на какие уловки идут и маленькие магазины, и большие супермаркеты

Напевно, кожен із вас стикався з такою ситуацією, коли похід до супермаркету за покупкою, наприклад, хліба, закінчувався придбанням цілого кошика продуктів. Або коли, наприклад, за куплені за списком товари ви заплатили значно більше, ніж ваш сусід, який купив такі самі продукти в тому самому магазині. А все тому, що над вашою свідомістю та поведінкою працює ціла команда маркетологів-маніпуляторів. Час Пік розповість, як не потрапити на їхні хитрощі.

Акції та розпродажі

"SALE", "Акція", "Розпродаж" - ці вивіски сприяють тому, що покупець легше розстається зі своїми грошима. Буває, що знижка встановлена всього на кілька товарів, а "чарівне слово" вже спрацювало й покупець починає наповнювати кошик, купуючи різні товари, іноді й за вищою ціною.

Тим покупцям, які спеціально чекають знижок і намагаються придбати акційні товари, варто пам'ятати, що справжні розпродажі трапляються дуже рідко.

Найчастіше, ціна "зі знижкою" виявляється реальною вартістю товару. Просто на старий цінник клеїться новий, із завищеною перекресленою ціною. Також покупців часто приваблюють кольорові цінники, які мають на увазі знижку. Однак, цілком можливо, що під кольоровою наклейкою може опинитися та сама цифра, а то й менша.

Також покупців можуть ввести в оману кілька цінників на одному товарі. Підсвідомо людина думає, що менша ціна – це акційна пропозиція. Часто про реальну вартість товару він дізнається лише вдома, вивчивши чек.

Часто у супермаркетах пропонують купити кілька однакових речей "зі знижкою". Не багато покупців витрачають час, щоб порахувати, чи буде вигідне таке придбання. Найчастіше, в перерахунку на одиницю товару різниця в ціні може бути мізерна, а може взагалі бути відсутній.

Багато покупців знають про такі "фокуси", але хитрощі продавців продовжують працювати.

Маніпуляції із цінниками

Часто на касах й у торгових залах за той самий товар вказують різну ціну. Перед уважним покупцем пізніше намагаються виправдатись тим, що не встигли провести переоцінку товару.

Буває так, що цінники "випадково переплутуються" й дорогий товар на полиці раптом виявляється "дешевим". Далеко не всі покупці помічають плутанину з цінами, оскільки не всі вчитуються у цінники. А багато хто так й не помічає, що були "випадково" обдурені, оскільки не всі вивчають чек, перш ніж його викинути.

Как покупателей заставляют платить больше: на какие уловки идут и маленькие магазины, и большие супермаркеты

Одна з найпопулярніших маркетингових хитрощів

Останнім часом все частіше використовується шрінкфлейшн. Це коли кількість продукту в упаковці зменшується, а ціна залишається колишньою або трохи підвищується.

Експерти попереджають, що виробники користуються тим, що зменшувати обсяг товару в упаковці не забороняється. У той же час, магазини не зобов'язані робити перерахунок вартості на один кілограм або літр товару й відображати його на цінниках. Тому покупці не завжди помічають, що стали платити більше за менший обсяг товару.

Похід у магазин на голодний шлунок

Давно доведено, що якщо ви голодні, ви ризикуєте купити купу непотрібних продуктів. У супермаркетів у запасі ціла низка прийомів розбудити апетит покупців. Наприклад, запах свіжої випічки та запах кави змушують покупця витратити більшу суму.

Один із способів змусити вас купити товар - безкоштовна дегустація. Спробувавши продукт, більшість покупців обов'язково його купить, навіть якщо раніше цього не планував.

Секрет нижніх полиць

У супермаркетах на рівні очей ставлять товар, який хочуть продати покупцю. Внизу під дорогим товаром є дешевші аналоги, однак, покупці частіше купують те, на що "падає око".

Правильний маршрут

Супермаркети навмисно розміщують популярні відділи в кінці торгового залу. Дорогою до потрібних товарів ви обов'язково купите те, що купувати не планували.

Покупці найчастіше йдуть торговим залом від входу супермаркету до його кінця. Маркетологи цим вміло користуються, розміщуючи дорогий товар у рядах на полицях праворуч. Покупець відразу починає набирати продукти, які він бачить на вході, навіть якщо вони дорожчі за ті, які розмістили на полицях у глибині торгового залу.

Іноді покупець просто втомлюється гуляти супермаркетом й до порівняння цін справа вже не доходить. Тому, варто починати покупки з кінця супермаркету, просуваючись до каси.

Как покупателей заставляют платить больше: на какие уловки идут и маленькие магазины, и большие супермаркеты

Підступні стійки біля кас

Стійки біля кас - це справжній "клондайк", де ви можете зробити купу незапланованих покупок. Біля каси зазвичай розміщують дорогі дрібниці, які ви обов'язково купите, щоб побалувати себе або свою дитину, втомившись від походу по супермаркету або від очікування у довгій черзі.

Часто у великих магазинах спеціально працює лише кілька кас, щоби створювати черги. Поки люди нудьгують у чергах, вони починають розглядати дрібниці, спеціально розташовані біля каси. Кинувши собі в кошик якусь дрібницю, багато хто навіть не замислюється, що переплачує, оскільки в глибині супермаркету можна знайти цей товар за меншою ціною.

Ефект "магічної дев'ятки"

У супермаркетах ви обов'язково знайдете товар із ціною, що закінчується на "99". Багатьом покупцям здається, що вони круто заощаджують, купивши товар за ціною, яка не закінчується на нулі.

"5 копійок - не гроші"

Часто в магазинах спеціально встановлюють такі ціни, щоби не віддавати покупцям всю здачу. Сам покупець вважає, що не збідніє, якщо не отримає кілька копійок здачі. Наприклад, купуючи товар за ціною 9,96 або 9,97 грн покупець заплатить 10 гривень й не отримає здачу, оскільки округлення буде на користь магазину.

Експерти зазначають, що правила округлення не працюють, якщо відбувається безготівковий розрахунок. Тому, якщо не хочете втрачати навіть копійки - розплачуйтеся банківською картою.

Поради експертів

Життя не стоїть на місці й маркетологи продовжують вигадувати хитрощі, щоб змусити покупців добровільно розлучитися зі своїми грошима.

Щоб бути у повній бойовій готовності покупцям радять:

  • йти за продуктами із заздалегідь складеним списком та купувати товари строго за переліком;
  • уважно вивчати цінники та звіряти з товаром, що стоїть поряд з ними;
  • не бійтеся зазирнути під яскравий цінник й подивитися, яка ціна була до "знижки";
  • не соромтеся уточнювати ціну на касі;
  • уважно вивчайте отриманий чек;
  • не піддавайтеся ажіотажу та не ведіться на привабливі акції та розпродажі.

Можливо, провівши в магазині трохи більше часу, подумавши та підрахувавши, ви зможете непогано заощадити.

Как покупателей заставляют платить больше: на какие уловки идут и маленькие магазины, и большие супермаркеты

Читайте останні новини України та світу у своєму смартфоні в додатку Час Пiк