13.07.2024, 20:05

Дали задню? Чи заборонять дітям-ВПО з Лисичанська, Сєвєродонецька та Рубіжного вчитися дистанційно

Дали заднюю? Запретят ли детям-ВПЛ из Лисичанска, Северодонецка и Рубежного учиться дистанционно

Новина про те, що нова ініціатива МОН може позбавити можливості учнів з ТОТ та дітей-переселенців навчатися дистанційно в останні тижні все частіше з'являється в інформаційному просторі. У мережі з'явився проєкт наказу, підписаний міністром освіти та науки Оксеном Лісовим, у якому чорним по білому написано, що дистанційна освіта вилучена з форм здобуття знань. Команда МОН створила документ без широкого громадського обговорення, що викликало шквал емоцій, негативу та обурень. Після того, як зареєстрована петиція про право на освіту дітей-ВПО за пару днів набрала необхідну кількість голосів, чиновникам довелося пояснюватися. Дали задню?

Час Пік вже писав про те, що у мережі з'явився наказ МОН ]]>№850]]> від 13.06.2024 р. "Про затвердження Порядку та умов здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні". Поки що цей документ відсутній на сайті МОН, проте міністерство наполягає на державній реєстрації цього наказу. У чому суть нової ініціативи МОН та чому проти виступили правозахисники, освітяни, батьки та навіть діти, читайте у нашому матеріалі.

Серед тих, хто категорично проти скасування "дистанційки" - переселенці з Лисичанська, Рубіжного та Сєвєродонецька. Багато хто досі сподівається, що не обірветься єдина ниточка, яка з'єднує дітей, батьків та вчителів з рідною домівкою, якя поки що перебуває в окупації.

Після того, як зареєстрована 8 липня на сайті Кабміну ]]>петиція]]> вже 10 липня набрала необхідну кількість підписів, Міністерству освіти і науки України довелося давати спеціальне ]]>роз'яснення]]>.

Роз'яснення МОН

Як зазначили у міністерстві, на сьогодні наказ не затверджений МОН й відповідно не набрав чинності. Проведено ряд непублічних робочих зустрічей з громадськими організаціями та ОВА. Надійшло чимало важливих пропозицій. І тільки після спільних обговорень та напрацювань до проєкту наказу буде внесено зміни й документ буде передано на затвердження.

Наказ було підписано 13 червня, нарада щодо змін в організації здобуття освіти в умовах воєнного стану за участю Віцепрем'єр-міністерки України – Міністерки з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Ірини Верещук та Міністра освіти і науки Оксена Лісового було проведено 11 липня. Залишається відкритим питання: чи стали б чиновники доопрацьовувати документ, приймати зауваження та пропозиції, якби не громадський резонанс?

Як зазначили в МОН, за результатами наради було прийнято рішення впроваджувати програми підтримки вчителів. Спільно зі Службою зайнятості ведеться робота над створенням кадрового резерву вчителів з виплатою середньої заробітної плати та підготовкою їх для роботи на деокупованих територіях, а також над єдиним порталом вакансій вчителів.

При цьому в МОН уточнили, що наказ є одним з інструментів комплексної політики "Школа офлайн", яка спрямована на повернення дітей до очного навчання.

"Основним фокусом комплексної політики "Школа офлайн" є відновлення доступу до очної освіти для якомога більшої кількості дітей там, де дозволяє безпекова ситуація.

Ми розуміємо, що дистанційна освіта залишиться однією з форм навчання, тому ще одна наша ціль – упровадження якісної дистанційної освіти, яка відповідає потребам кожної категорії учнів: діти на ТОТ, діти за кордоном та діти, які не мають доступу до очної освіти...", – йдеться у роз'ясненні.

Як зазначили в МОН, для дітей на ТОТ необхідно створити безпечні умови та зберегти зв'язки з українською системою освіти, та наголосили, що зв'язок учня з учителем вкрай важливий. А для школярів за кордоном необхідно зберегти можливість здобувати українську освіту.

Роз'яснення МОН перегукуються з негативними наслідками, пов'язаними з набранням чинності наказу №850, перерахованими у зверненні до Ірини Верещук, яке направили низка громадських організацій та благодійних фондів. А якби не це відкрите звернення, чи замислилися би чиновники над необхідністю "збереження зв'язків"?

Думка Луганської ОВА

Як відзначив глава Луганської ОВА Артем Лисогор, ініціатива МОН про вилучення дистанційної освіти з форм отримання знань "неоднозначно сприймається регіонами".

"Таким чином під удар підпадають учні з окупованих територій, які попри ризики з боку агресора, здобувають українську освіту. А також педагоги, які не зрадили країну та полишили рідні домівки...

Ці люди, інколи двічі переселенці, мають право здобувати знання та надавати освітні послуги дистанційно. Ця система - працює. Наші вчителі навчають дітей у синхронній та асинхронній формі. Право на освіту гарантовано Конституцією України. Не треба ламати те, що працює", - зазначив Артем Лисогор.

Глава Луганщини, як і представники областей, що мають тимчасово окуповані території та громадськість, стали учасниками ]]>наради ]]>за участю Ірини Верещук та Оксена Лісового, на якій обговорювалися проблемні питання наказу №850 МОН.

"Громади області, наші вчителі та батьки наполягають на збереженні права отримувати освіту дистанційно. Ми обговорюємо не просто школи – це долі людей та дітей. Багато наших переселенців вже двічі, а то й тричі втрачали рідні домівки та змушені постійно переїжджати. Тому дистанційна форма освіти наразі єдина, яка є можливою в умовах війни", - зазначив Артем Лисогор.

Дали задню чи заспокоюють громадськість?

Підписана петиція, наради чиновників, обіцянки вислухати всі заперечення та прийняти всі пропозиції – зовсім не означає, що буде ухвалено рішення, яке задовольнить громадськість. Дистанційна освіта буде вилучена з форм здобуття знань і збережеться лише для нечисленних категорій учнів. Переважній більшості школярів з числа ВПО доведеться перейти на очну (денну) форму навчання в закладах загальної середньої освіти за місцем фактичного проживання.

"Запровадження дистанційного формату навчання під час пандемії та його продовження після початку повномасштабної війни були вимушеними та вкрай важливими кроками, які допомогли нам зберегти систему освіти. Але дистанційна освіта не може бути довгостроковою стратегією для держави. Як показують міжнародні дослідження, очна освіта — це можливість ефективніше та якісніше здобувати не лише знання в конкретних дисциплінах, а й поглиблювати м’які навички", - йдеться у роз'ясненні МОН.

Чи заспокоїло роз'яснення МОН батьків та дітей з числа переселенців? Ні. Чи боротимуться вони далі? Скоріше за все, так. Чи збирається МОН давати задню? Мабуть, ні...

Тим часом Луганською обласною військовою адміністрацією офіційно запроваджується збір інформації щодо вцілілого житла. Переселенцям ставлять питання, чи готові вони відмовитися від своїх вцілілих квартир в обмін на компенсацію.

Читайте також:

"Не розслаблятися!": Які штрафи "світять" дачникам у Лисичанську, Сєвєродонецьку та Рубіжному

Приховані махінації з нерухомістю: про що навіть не здогадуються жителі Лисичанська, Сєвєродонецька та Рубіжного

Квартири вже нема, а податок платити? Що робити мешканцям Лисичанська, Сєвєродонецька та Рубіжного з обов'язковим податком на нерухомість

Читайте последние новости Украины и мира в своем смартфоне в приложении Час Пик