Що спричинило катастрофу двох російських танкерів з нафтопродуктами в Чорному морі – думка експертів
На південь від Керченської протоки у Чорному морі зазнали аварії російські танкери "Волгонефть-212" та "Волгонефть-239". Не обійшлося без жертв серед екіпажу. На думку експертів, причиною катастрофи танкерів стало порушення всіх можливих норм техніки безпеки.
Російські танкери "Волгонефть 212" та "Волгонефть-239", які зазнали аварії у Чорному морі, мають річковий клас і були не придатні для виходу у відкрите море, особливо у шторм. Про це заявив керівник Інституту Чорноморських стратегічних досліджень Андрій Клименко, повідомляє Час Пік.
Він зазначив, що обидва танкери – дуже старі судна (55 і 51 рік). Це судна "річкового класу", що робило їх непридатними для експлуатації у відкритому морі, особливо під час шторму. Висота хвиль та швидкість вітру у Керчі 15 грудня значно перевищувала нормативні показники, встановлені для таких суден.
Андрій Клименко на своїй сторінці у Facebook розмістив інформацію про танкери "Волгонефть-212" та "Волгонефть-239" і пояснив, що таке річкові судна класу "М" та класу "О".
Капітан 3 рангу, спікер ВМС ЗС України Дмитро Плетенчук в етері телеканалу "Київ24" заявив, що танкери у Чорному морі поблизу Керчі пошкодили не хвилі, а недбалість. Він зазначив, що обидва судна є річковими і можуть виходити в море лише для передачі вантажів й ненадовго. За словами експерта, росіяни порушили всі можливі норми техніки безпеки.
Нагадаємо, 15 грудня за 8 миль від морського порту Тамань біля Керченської протоки зазнали аварії два російські танкери "Волгонефть-212" і "Волгонефть-239". Один з танкерів розламався на дві частини й сів на мілину під час сильного шторму, другий – також отримав пошкодження та сів на мілину за 80 метрів від берега в районі порту Тамань Краснодарського краю.
В момент аварії на одному з суден перебувало 13 членів екіпажу, на другому – 14. МНС РФ повідомило про загиблого члена екіпажу "Волгонефть-212". Моряків евакуювали за допомогою гелікоптера, їх госпіталізовано до лікарні Анапи з обмороженням. Найбільше постраждав капітан судна, він наковтався води з мазутом, знепритомнів, отримав забій хребта та обмороження.
Танкер "Волгонефть-212" перевозив 4250 тонн мазуту, "Волгонефть-239" – 4300 тонн. Сигнал лиха судна подали приблизно за годину після події. Через пошкодження двох російських танкерів у Чорне море вилилося близько 8 тисяч тонн мазуту. Greenpeace вже звинуватила РФ в екологічній катастрофі.
Читайте останні новини України та світу у своєму смартфоні в додатку Час Пiк. |